הרחקת יונים באור יהודה

אור יהודה היא עיר שלווה במרכז. מיקום מנצח, אוכלוסייה איכותית וחינוך ברמה גבוהה הופכים אותה למקום מגורים מעולה. עם זאת, גם באור יהודה יש בעיות אופייניות למרקם החיים העירוני, כגון קינון יונים בבתי מגורים. הכתבה הבאה תסביר מה חשוב לדעת על הרחקת יונים באור יהודה. 

 

יונים הן לא חיית מחמד

הרחקת יונים באור יהודה נשמעת כמעט כמו פעולה אלימה. אחרי הכל, למה לגרש את הציפור שבישרה על סוף המבול לנוח והיום משמש כסמל אוניברסלי לשלום? צריך להבין שעל האף הסיפורים היפים והסימבוליקה, יונים מקננות לא מביאות טוב למקומות מגורים.

זה אולי נשמע נחרץ, אבל חשוב להדגיש זאת. יונים שאינן מתורבתות א מאולפות (כמו יוני דואר למשל) אינן חיות מחמד לגיטימיות. לא מעט אנשים עשויים לחשוב שקינון ספונטני במרפסת הבית שלהם הוא דבר רצוי שיש לקדם (למשל באמצעות יחס טוב ליונים והאכלה שלהם) אך למעשה מומלץ להימנע ככל האפשר מקבלת פנים חמה.

יונים הן לא חיית מחמד

 

איפה נמצאת הבעיה?

מאיפה מגיע כל האנטי ליונים? למה הכותרת היא הרחקת יונים באור יהודה ולא קירוב יונים במרכז הארץ? יש כמה סיבות משמעותיות לכך שיונים אינן אורחים רצויים בסביבת אזורי המחיה האנושיים:

  • מעבירות מחלות – עם כל הרצון הטוב, יונים מהוות סיכון בריאותי לא קטן. זאת מאחר והן עלולות להעביר מחלות וטפילים מסוכנים לבני האדם. באילו מחלות או טפילים מדובר? בין היתר כינים, זבובים, טפיל האקרית האדומה ואף דלקות נגיפיות חמורות בקרום המח.
  • זורעות רעש ובהלה – ליונה אמנם אין מוניטין של חיה רועשת אך היא בהחלט מסוגלת לייצר צלילים טורדי מנוחה ובאופן בלתי פוסק, סין אם דרך טיפוף על סככות וגגות או ציוצי חיזור נלהבים מדי. מעבר לכך, יש לא מעט אנשים עם פוביה מציפורים ולכן שכנים רבים עלולים להירתע למראה של יונים מקננות באזור משותף בבניין.
  • גונבות אוכל – הסעיף הזה אולי נשמע כמו האשמה קצת מוגזמת אך למעשה מדובר באמת לאמיתה. היונים הן חובבות מושבעות של מזון אנושי ועשויות להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותן כדי להשיג אותו, כולל פריצה לבית וגניבת אוכל זמין.
  • מלכלכות ומבלגנות – כל מי שאי פעם נתקל בלשלשת יונים יודע שמדובר בלכלוך בעל נוכחות חזקה מדי בשטח. מעבר לאי הנעימות שכרוכה בהפרשות אלו, הן יכולות להביא גם לנזקים של ממש. לדוגמה, סתימות בביוב שנוצרו בגלל לשלשת יונים.

לאור כל הסעיפים שמנינו, אין ספק כי הרחקת יונים באור יהודה היא שירות חיוני ורב ערך לקהילה. נשארה רק השאלה המעניינת (וגם הפרקטית) מה יש בכלל ליונים לחפש במקום כמו אור יהודה?

איפה נמצאת הבעיה?

 

היונים באות העירה

בטבע יונים נוהגות לקנן באזורים הרריים ובפינות מסתור שונות כגון מצוקים, נקיקים ומערות. באופן מפתיע למדי, בתי הגידול הספציפיים הללו תואמים בצורה טובה לאזורי המחייה האנושיים אשר בורכו בפינות מסתור נחשקות ליונים. איפה יונים אוהבות לקנן באזור בני האדם? יש כמה וכמה אפשרויות:

  • פתחי גגות רעפים
  • מרפסות
  • חניונים מקורים
  • מפעלים ושטחים מסחריים
  • פירי כביסה

אור יהודה נחשבת לאחת מערי המגורים הנחשקות בישראל. ככזאת יש בה גם לא מעט מרפסות ומחבואים אחרים הקורצים גם לאוכלוסיית היונים. לכן הרחקת יונים באור יהודה הוא עניין שבאמת רלוונטי לאוכלוסייה ודואג לצרה ממשית של תושבי האזור (לא מדובר לצורך העניין על הרחקת תנינים באור יהודה, או משהו מופרך אחר שלא סביר באמת).

היונים באות העירה

 

איך לא להרחיק יונים?

הרחקת יונים באור יהודה, וגם במקומות אחרים בארץ, מבוססת על פתרונות הומאניים המביאים להרחקה של היונים. בעבר היו נהוגים גם אמצעיים קטלניים נגד קינון היונים, כגון הדברה או הרעלה המונית שלהם, אולם היום כל חברה מקצועית יודעת להשתמש בפתרונות הומאניים ואיכותיים יותר. המעבר לפתרונות הומאניים נובע משלוש טעמים עיקריים:

  • ברובד הפרקטי, הרחקת יונים באופן הומאני יעילה יותר לטווח הארוך מהרחקת יונים באמצעיים קטלניים.
  • ברובד הבריאותי סביבתי, פתרונות הומאניים להרחקת יונים מייתרים את השימוש בחומרים רעילים שעלולים להיות מסוכנים גם לבני אדם ולחיות נוספות.
  • ברובד המוסרי, פתרון הומאני מסב נזק חמור או פרמננטי ליונים, בעוד שהאמצעיים הקטלניים אכן מסוכנים ליונים.

 

הרחקת יונים – צעד אחר צעד

על אף הצורך בגורם מקצועי שיבצע עבודה איכותית שאכן תרחיק את היונים לצמיתות, חשוב להסביר כי העיקרון עליו מבוססת השיטה אינו מדע מסובך. זה אולי קשה ליישום בשטח, אך למעשה הרחקת יונים לצמיתות מבוססת על שלושה חלקים מרכזיים:

  • סריקה של השטח, לוודא שאין באזור הרלוונטי קנים או יונים לכודות.
  • הנחת אמצעי ההרחקה באופן איכותי כך שאכן יכסה את כל תא השטח בו קיים פוטנציאל קינון.
  • בדיקה תקופתית לוודא את תקינות אמצעי ההרחקה. יש לבדוק שגם בחלוף זמן מה האמצעי עדיין יעיל כנגד התנחלות יונים באזור.

הרחקת יונים – צעד אחר צעד

 

איך כן להרחיק יונים?

בשוק המפותח של ימינו יש מבחר מגוון למדי של פתרונות הומאניים יעילים המביאים להרחקת יונים. חברה מקצועית להרחקת יונים תעשה שימוש בלפחות חלק מהם על מנת להתאים לכל סיטואציה את הכלי הטוב ביותר עבורה. בין האמצעים הבולטים להרחקת יונים ניתן למנות את הבאים:

  • רשת נגד יונים רשתות המונחות על תאי השטח הרלוונטיים ולמעשה מונעות חדירה אפשרית של היונים לאזור.
  • דוקרנים נגד יונים דוקרנים נמוכים וקהים מאוד אשר מסבים ליונים כאב קל וזמני עם כניסתן או יציאתן מהאזור הרלוונטי, ובכך מביאים להרחקה פרמננטית שלהן.
  • דחלילים בדמות ינשופים או עופות מאיימים אחרים אשר מבהילים את היונים ומניעים אותן מהפיכת האזור למוקד קינון.
  • "תותחי רעש" או מכשירי צלילים אחרים המשמיעים קולות לא נעימים בעבור היונים, אשר ידועות ברגישות אודיטורית.

איך כן להרחיק יונים?

 

כל הדרכים להנחת המכשול

חשוב לציין כי חברות מקצועיות בתחום הרחקת היונים אינן עוצרות רק במגוון של פתרונות הומאניים להרחקה, אלא גם מחזיקות בארסנל מרשים של דרכי הגעה לאזורי הקינון של היונים בסביבות המגורים, החל מביקור איש מקצוע ועד לשימוש במנוף סל או אפילו סנפלינג לבניין. לכן אם אתם זקוקים לשירותי הרחקת יונים מקצועית באור יהודה פנו אלינו עוד היום!

למידע נוסף ולהזמנת הרחקת יונים באור יהודה מחברה מקצועית, אמינה ומומלצת – צרו איתנו קשר עוד היום באמצעות האתר או בטלפון.
תוכן עניינים