הרחקת יונים בבית שמש

בית שמש היא אחת ערים המתפתחות ביותר בישראל, מבחינת אוכלוסייה. אך למרבה הצער לא מדובר רק על אוכלוסייה אנושית, כי אם גם על אוכלוסיית היונים, שמצאו לעצמן יותר ויותר אזורי קינון לא רצויים בסביבות מגורים. במאמר הבא נסביר מה חשוב לדעת על הרחקת יונים בבית שמש.

 

שלום מחוץ לבית

בית שמש מאופיינת באוכלוסייה דתית וחרדית גדולה. לא צריך להיות מאמין או בקי גדול בכתבי התנ"ך בשביל לדעת כי היונה עם עלה הזית היא סמל מובהק לשלום. למרבה הצער במציאות המצב קצת שונה והתנחלות של יונים בקרבה לבית היא לא בהכרח סימן לשלום או למזל טוב.

לכן חשוב להשאיר את השלום מחוץ לבית ולוודא שאתם מכירים חברה מקצועית להרחקת יונים בבית שמש במקרה ונקלעתם למצב של קינון לא רצוי באזור שלכם. אסור לטעות ולחשוב שהיונים הן חיות מחמד רצויות שאפשר להאכיל ולטפח. ליונים בקרבת הבית יש השפעות מזיקות מבחינות בריאותיות, תברואתיות ועוד ועל כן חובה לעשות מה שניתן כדי להרחיק אותן מסביבת המגורים.

שלום מחוץ לבית

 

איך יונים מגיעות לבית שמש?

מאמר שזוכה לכותרת "הרחקת יונים בבית שמש" עשוי לעורר תמיהה מסוימת. אחרי הכל מה הקשר בין העיר המתפתחת בשפלת יהודה לבין יונים? הקשר אינו קשר ישיר דווקא לעיר בית שמש אלא לכל סביבה עירונית שהיא, בהן יונים נוהגות לקנן ולשגשג, הודות לבתי גידול נוחים ולמבחר מזון אנושי מעולה.

בטבע יונים אוהבות לקנן באזורים גבוהים והרריים, ולמצוא לעמן פינות מסתור נחשקות בהן אפשר להקים קינים. מה היונים אוהבות? מקומות כגון נקיקים, מערות, מצוקים וכיוצא בזה. כשמתרגמים את בית הגידול הטבעי של היונה לסביבה האורבנית מקבלים שפע של מקומות מסתור קורצים ליונה בסביבת המגורים האנושית כמו:

  • פתחי גגות רעפים
  • פירי כביסה
  • מרפסות
  • חניונים מקורים
  • שטחים מסחריים שונים כגון מוסדות או מפעלים

כפי שניתן להבין היונה אינה חיה ממש בררנית בכל הקשור לאזורי קינון מועדפים בקרבת בני האדם. בעיר כמו בית שמש היונים יכולות למצוא אלפי מחבואים זמינים וטובים להן לקינון ורבייה. לכן הרחקת יונים בבית שמש הוא שירות חיוני ורב תועלת לקהילה.

איך יונים מגיעות לבית שמש?

 

מדוע מרחיקים יונים?

עד עכשיו הדגשנו שיונים הן לא חיות מחמד ויש להרחיק אותן מהסביבה האנושית, אך לא נתנו לכך הסבר משכנע. מטרתם של הבולטים הבאים אם כך תהיה להדגיש את מכלול ההשפעות ההרסניות שיונים עלולות לחולל כאשר הן מקננות בקרבת בני אנוש:

  • העברת מחלות – מדובר בסיכון הבריאותי הגדול ביותר כאשר מדובר על יונים. באופן לא מכוון יונים עלולות להעביר לבני אנוש כמות נאה של טפילים מסוכנים ומחלות חמורות, בהם זבובים, כינים, טפיל האקרית האדומה ואף דלקות נגיפיות מסוכנות בקרום המח.
  • רעש ובהלה – לא כולם נהנים מחברת היונים, ויש כאלו שאפילו נבהלים להיות בקרבתם. מעבר לתחושה הלא נעימה שקינון יונים עלול לעורר, יונים יכולות להוות גם מטרד רעש לא מבוטל עם קולות בלתי פוסקים של ציוצים וטיפוף על גגות.
  • גניבת מזון – היונים אוהבות אוכל אנושי ונמשכות אליו. כמה נמשכות? הן מסוגלות ללכת (או יותר נכון לעוף) די רחוק בשביל להשיג אוכל אנושי זמין ומזמין. מה שאומר שהן גם עלולות לגנוב את האוכל של הבית בו הן נמצאות.
  • בלגן ולכלוך – לשלשת של יונים הוא אחד הלכלוכים היותר הלא נעימים שקיימים במרחב הציבורי. מעבר לאי הנעימות הוא יכול לחולל נזק של ממש לרכוש, למשל גרימת סתימות בצנרת וכיוצא בזה. מעבר ללכלוך עצמו, יונים יכולות לייצר לא מעט אנדרלמוסיה במקום בו הן מקננות.

מכל הסיבות שצוינו, מובן למה ליונים אין מקום של כבוד באזור המגורים של בני אדם. לכן הרחקת יונים בבית שמש הוא צעד חשוב שיש לעשות בעת הצורך ללא כל דיחוי, ובאופן מקצועי ואיכותי.

מדוע מרחיקים יונים?

 

עת להרחיק ולא להדביר

בהקשר של הרחקת יונים בבית שמש חשוב להדגיש כי מדובר על הרחקה בלבד ולא על הדברה, הרעלה או כל שימוש באמצעי קטלני אחר. שיטות אלו אמנם היו נהוגות בעבר אצל אנשי המקצוע אך כיום הן כבר אינן מקובלות מכמה טעמים:

  • באופן פרקטי, הרחקת יונים בעזרת פתרונות הומאניים שונים נחשבת לאפקטיבית יותר למען סילוק היונים לצמיתות מהאזור הרלוונטי.
  • הדברה והרעלה נושאים סיכון סביבתי ובריאותי מסוים גם לבני האדם ולא רק ליונים, ולכן מומלץ להימנע מהם ככל שהדבר מתאפשר.
  • בעבור רבים מהאוכלוסייה, המתה כללית של יונים הוא צעד שגוי מבחינה מוסרית, בייחוד אם קיימים בשוק תחליפיים אפקטיביים שעושים את אותה העבודה מבלי לפגוע ביונים.

לאור ההיבטים הללו, חשוב לדעת כי חברה מקצועית להרחקת יונים בבית שמש תעשה שימוש אך ורק בפתרונות הומאניים שלכל היותר יסבו ליונים אי נוחות קלה וזמנית. מומלץ לנתק קשר מגורמי מקצוע המשתמשים באמצעים קטלניים בעבור הרחקת יונים.

עת להרחיק ולא להדביר

 

המדריך השלם לפינוי היונה

הרחקת יונים היא פרקטיקה שמבוססת על שלושה שלבים עיקריים: פינוי השטח לחלוטין, פרישת אמצעי ההרחקה ובדיקה תקופתית של תקינות האמצעי הנבחר. די בשלושת הצעדים הללו להבטיח כי היונים אכן יורחקו לצמיתות ובוודאות.

 

כל הפתרונות להרחקת יונים באופן הומאני

בעוד שאין צורך להתעכב יותר מדי על שלבי פינוי השטח או הבדיקה התקופתית כן ראוי להתמקד בשלב האמצעי, שהוא הנחת האמצעי להרחקת היונים. כיום קיים בשוק מבחר של פתרונות הומאניים שונים ומגוונים שתכליתם הרחקה יעילה של היונים ממוקד בני האדם.

האמצעי הנפוץ ביותר ככל הנראה הוא רשתות למניעת יונים. מדובר ברשתות החוסמות את כניסת היונים לאזור הקינון ובכך למעשה מפסיקות לאלתר את ההתנחלות הלא רצויה. אמצעי מוכר נוסף הוא שימוש בדוקרנים נגד יונים אשר מסבים להן כאב קל מאוד וזמני כאשר הן חולפות באזור – מספיק כדי לגרום להן להתרחק ולא לרצות לחזור.

נוסף על אלו קיימים גם דחלילים בצורות ינשופים או עופות מאיימים אחרים המוכרים ליונים מחיי הטבע. בנוסף ישנם פתרונות אשר עושים שימוש בחוש השמיעה הרגיש של חיות אלו ומשמיעים רעשים לא נעימים המביאים להרחקתן.  לאור כל מה שצוין נדמה כי כדאי להכיר חברה טובה לשירותי הרחקת יונים בקרבת בית שמש. לכן אם אתם זקוקים לשירותי הרחקת יונים מקצועית בבית שמש פנו אלינו עוד היום ונדאג לתת לכם את השירות הטוב ביותר.

כל הפתרונות להרחקת יונים באופן הומאני

למידע נוסף ולהזמנת הרחקת יונים בבית שמש מחברה מקצועית, אמינה ומומלצת – צרו איתנו קשר עוד היום באמצעות האתר או בטלפון.
תוכן עניינים
מלאו את הטופס לקבלת הצעת מחיר

אנחנו תמיד זמינים כדי לעזור לך בצורה הטובה ביותר שאנחנו יכולים.