הרחקת יונים בירושלים

היונה היא סמל לשלום, וככזאת היא הולמת היטב את ירושלים, בירת ישראל והעיר הקדושה לשלושת הדתות המונותאיסטיות. יחד עם זאת, אולי עדיף להשאיר את היונה כסמל ולא לתת לה להתרבות בסביבת אזורי מגורים ולהוות מטרד. במאמר הבא נסביר כל מה שצריך לדעת על הרחקת יונים בירושלים.

למה בכלל להרחיק יונים?

לפני שנעסוק בסוגיות השונות של הרחקת יונים בירושלים: חברה מומלצת להרחקת יונים בירושלים, טיפול עדיף בסוגיה ועוד, חשוב לשאול בכלל למה צריך להרחיק את היונים? בשונה מחיות מטרידות אחרות כגון מקקים, עכברושים ומזיקים אחרים, היונה נתפסת כציפור תמימה שיכולה להשתלב לא רע בסביבה האורבנית.

בהתאם לכך, יש רבים שטועים לחשוב שאין בעיה בקינון יונים באזורי מגורים ואף מגדלים יוני רחוב בסביבת ביתם ומעניקים להם אוכל. בהקשר זה חשוב לדעת שיונים מהוות מפגע תברואתי מסוכן במגע קרוב אם בני אדם והן עלולות להעביר מחלות כגון:

  • דלקות מוח נגיפיות – דלקות הקשות הפוגעות בקרום המח ומועברות לבני אדם מיתושים וטפילים הנצמדים ליונים.
  • אקרית אדומה – סוג נוסף של טפיל העלול לגרום להתפרצות אלרגנית חריפה אצל בני אדם.
  • כינים וזבובים – עלולים לגרום לנפיחות, גירוד חמור ותגובות אלרגניות נוספות.

מה ליונים ולבתים בירושלים?

באופן טבעי בית הגידול האידיאלי בעיני היונים הוא מסתורים קטנים באזורים הרריים. נקיקים, גומחות בין מצוקים ומקומות מסתור נוספים במערות הם מקומות מועדפים על היונים לקינון בטבע.למרבה הצער, הסביבה האורבנית מזמנת ליונים שפע של בתי גידול מלאכותיים עם זמינות גבוהה יחסית למזון ותכונות המדמות את בתי הגידול הטבעיים.

ירושלים ההרית על בתי האבן היפים שבה מהווה כר פורה להתנחלות לא רצויה של יונים בפירי כביסה, מרפסות, מחסנים, פתחי גגות רעפים וכיוצא בזה. חשוב לדעת כי יונים אינן מטרד רק עבור בתי מגורים ובניינים. היונים לא בוחלות גם במפעלים ובשטחים מסחריים עם התנאים המתאימים כאזורי קינון והתרבות. ירושלים הצפופה והרחבה מאפשרת ליונים לשגשג באופן נח מדי ולכן חשוב להכיר את האפשרויות הקיימות של הרחקת יונים בירושלים.

הרחקה ולא הדברה

בעבר שיטות להרחקת יונים היו לא סביבתיות ולא הומאניות. שיטות אלו כללו הרג והדברה של יונים, באמצעים אכזריים כגון הרעלה. מעבר לאי הנעימות הכרוכה בשיטה קטלנית זאת, שיטות המבוססות על הדברת יונים התגלו כפחות יעילות מהרחקת יונים בדרך לגירוש המטרד ומציאת פתרון אלגנטי לבעיית היונים באזורי מחייה אנושיים.

טיפול להרחקת יונים בירושלים או ביתר חלקי הארץ, אם הוא אכן מקצועי ואיכותי, יתבסס על פתרונות מתוחכמים והומאניים שמטרתם להרחיק את היונים מבלי לגרום להם לנזק פיזי בלתי הפיך.

רשתות להרחקת יונים

אחד האמצעים האפקטיביים ביותר להרחקת יונים הוא שימוש ברשתות למניעת יונים. את הרשת פורשים על האזור הרלוונטי ובכך מונעים מהיונים לחדור אליו ולקנן בו כאוות נפשם. כאשר בוחרים רשת להרחקת יונים בירושלים יש לחשוב על כמה פרמטרים הקובעים את טיב הרשת, ובהם שרידות, עמידות לתנאי אקלים שונים ונראות אסתטית. בין הרשתות המוכרות בתחום ניתן למנות את הבאות:

  • רשת פוליאתילן – רשת חזקה וצפופה מאוד אשר עמידה הן בתנאי צל והן בתנאי שמש. עשויה סיבים לבנים או בצבע בז' כך שמשתלבת בצורה נעימה יחסית עם הסביבה. חסרונה הבולט היא שרשת זאת אינה מעכבת בעירה ועל כן אינה נחשבת למאוד בטיחותית.
  • רשת להרחקת יונים שקופהרשת עם חוטים שקופים שמהווים יתרון אסתטי גדול לכל סביבה שהיא. רשת זאת מתאימה לאזורים מוצלים בלבד ואינה שורדת לאורך זמן תחת שמש ישירה.
  • רשת מגולוונת רשת ייעודית לאזורי קינון קטנים יחסית כמו פתחי גגות.
  • רשת ג'ימבורי רשת הזמינה במספר גוונים ועל כן יכולה להשתלב במגוון סביבות. נוסף על כך מתאימה לאזורים שמשיים היות והיא עמידה לקרינת UV.
  • רשת מתכת נחשבת ליעילה מאוד בחסימת הכניסה של היונים אך בעלת חסרון בולט יחסית בצד האסתטי, בייחוד מכיוון שהיא נוטה לחלודה עם הזמן.

איך פורשים רשת להרחקת יונים?

רשת להרחקת יונים נחשבת לפתרון היעיל ביותר להרחקתן. פרישת הרשת נחלקת לשני שלבי עבודה עיקריים: סריקה של האזור למען איתור וסילוק קנים קיימים, ולאחר מכן פרישה של הרשת עצמה. לא תמיד פרישת הרשת תעשה בצורה קלה. לכן מעניין לדעת כי קיימים גם מגוון של פתרונות להנחת הרשת, כגון פרישת רשת להרחקת יונים בסנפלינג או באמצעות מנוף ייעודי. מדובר בדרכים יעילות כמובן במקרה של בניינים או אזורים גבוהים אחרים.

מעבר לשלבי פרישת הרשת, חשוב לבדוק את מצבה של הרשת באופן תקופתי. רשת שאינה אטומה ונוצרו בה קרעים יכולה להוות פתח לחזרתן של היונים לקנן באזור ממנו ביקשנו להרחיק אותן.

סוגי פתרונות נוספים להרחקת יונים

הרחקת יונים מקצועית בירושלים תעשה שימוש עיקרי ברשתות אך כדאי לדעת כי יש גם כלים ואמצעים נוספים בעזרתם אפשר להרחיק את המטרד המעופף. האמצעי השני הנפוץ כנגד קינון יונים הוא שימוש בדוקרנים נגד יונים. חשוב להבהיר כי לא מדובר בכלי חד הפוצע את היונים, אלא בדוקרנים עם חוד קהה שמטרתו להסב ליונים אי נוחות קלה בלבד ותו לא. תופעתו לדעת שאי הנוחות הזאת יכולה להיות יעילה מאוד בהרחקת יונים.

לדוקרנים איכויות נוספות כגון מחיר זול יחסית בהשוואה לפתרונות אחרים, ושרידות מעוררת השראה של 12 שנה. את הדוקרן יש להניח בפתח האזור הבעייתי. כל דוקרן מגיע באורך מקורי של 6 סנטימטרים אך ניתן לקצץ אותו כך שיתאים לגובה הרצוי. הדוקרנים מחוברים זה לזה בציר משותף שאורכו כ-40 סנטימטרים. נוסף על דוקרנים ורשתות, ישנם גם דחלילם דמויי ינשופים או עופות אחרים המאיימים על היונים ומביאים להרחקתן.

אמצעי מקובל נוסף הוא מתקני צלילים אשר מפיקים צלילים שאינם נעימים לאוזנם של היונים המתנחלות. חשוב להדגיש כי כל אחד מהאמצעים שתוארו הוא הומני לגמרי ואינו גורם לנזק ממשי ליונה או לסביבה בה הוא מופעל.  אם ברצונכם להכיר חברה מקצועית שמטפלת במגוון אמצעים ומבצעת עבודה אפקטיבית להרחקת יונים באזור ירושלים אתם יותר ממוזמנים לפנות אלינו עוד היום. מבטיחים לתת לכם את השירות הטוב ביותר.

למידע נוסף ולהזמנת הרחקת יונים בירושלים מחברה מקצועית, אמינה ומומלצת – צרו איתנו קשר עוד היום באמצעות האתר או בטלפון.
הרחקות יונים בקלות וביעילות

למידע נוסף ולהזמנת שירות, השאירו פרטים באתר ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי!

תוכן עניינים
מלאו את הטופס לקבלת הצעת מחיר

אנחנו תמיד זמינים כדי לעזור לך בצורה הטובה ביותר שאנחנו יכולים.