הרחקת יונים במבשרת ציון

מבשרת ציון היא מועצה מקומית פסטורלית קרובה לירושלים. בתים רחבים, נוף מדהים וחינוך מעולה הופכים את מבשרת למקום מגורים נחשק. עם זאת, גם מבשרת ציון אינה מושלמת ותושביה עלולים לסבול מנוכחות מזיקים טורדניים, כגון יונים. המאמר הבא יעסוק במה שחשוב לדעת על הרחקת יונים במבשרת ציון. 

 

סמל לשלום, אבל לא בבית

כשנושא המאמר הוא הרחקת יונים במבשרת ציון עולה באופן אוטומטי השאלה למה להרחיק יונים? יונה היא ציפור יפה, סמל לשלום ולכן זה רק סימבולי שתמצא לעצמה קינים באזורי מגורים קרובים לירושלים כמו מבשרת ציון.

על אף הדימוי הפופולרי שלה ולמרות שקשה לתפוס את היונה בקטגוריה אחת עם מזיקים פולשניים כגון מקקים, חולדות ויתושים, היונה אינה רצויה בסביבה האנושית. רבים טועים שגידול יונים בבית הוא עניין חינני ולכן אפשר להביא להן מזון ואף להתייחס אליהן כחיות מחמד, אך למעשה נוכחות יונים בקרבת בני אנוש עלולה להביא לכל מיני דברים לא רצויים:

  • העברת מחלות – היונים כמובן אינן מחוסנות ולא זוכות לטיפול וטרינרי מקיף. מה ששם אותם בפוטנציאל מושלם להעביר טפילים ונגיפים שונים לבני האדם, כגון כינים, אקרית אדומה ועוד. בנוסף נוכחות יונים בקרבת בני אדם עלולה להביא להתפרצות פריחה, אלרגיות חמורות ואף דלקות נגיפיות בקרום המח.
  • הרבה לכלוך – ככל חיה, גם ליונים יש הפרשות שיכולות להיות מאוד מלוכלכות ולהוות מפגע אסתטי ותברואתי חמור. פיזור לשלשת במרפסת הוא לא עניין מבורך כלל וכלל. יתרה מכך, הצטברות גדולה של לשלשת עשויה לגרום לעניינים מצערים כגון בעיות אינסטלציה וסתימות בביוב.
  • איום על המזון שלכם – חלק מהפיתוי הגדול של יונים לקנן בסביבה אנושית הוא שפע המזון האנושי הזמין והמזמין. יונים עשויות להיות די נועזות בדרך אל המזון שלכם, לגרום לא מעט בלגן וכמובן לגנוב לכם אוכל ללא רשות.
  • רעש ובהלה – התקבצות יונים במרפסת שלכם או על פתח הגג יכולה להיות עניין לא נעים גם מבחינת רעש. בנוסף, יש לא מעט אנשים, ולא רק ילדים, שיכולים לפחד ממגע קרוב כל כך עם להקת ציפורים גדולה.

לכן, חשוב שתושבי מבשרת יכירו את האפשרויות הקיימות של הרחקת יונים במבשרת ציון. היונה אולי נפלאה כסמל לשלום ולהושטת יד לשכנות טובה, אך הרבה פחות טובה כשהיא נמצאת בקרבת מגורים ומאיימת על השכנות הטובה של כלל השכונה.

סמל לשלום, אבל לא בבית

 

מה היונה עושה בשכונה?

מזון אנושי הוא תמיד פקטור מושך, אבל מעבר לכך לא לכולם ברור מה פשר ההתנחלות של יונים באזורי מחייה אנושיים. בטבע, יונים נוהגות לקנן באזורים הרריים (פרט טריוויה מעניין: יונים הן יצורים מונוגמיים ומקננים עם בן או בת זוג אחת לאורך כל חייהם) ובפרט במקומות מסתור כגון נקיקים, מערות, פינות בין מצוקים וכיוצא בזה.

בסביבה האנושית ניתן למצוא לא מעט פינות שמחקות בצורה מוצלחת את בית הגידול הטבעי של היונה. מלבד נקיקים ומערות, יונים אוהבות לקנן בפירי כביסה, מרפסות, פתחי גגות רעפים ועוד מקומות אנושיים דומים לסגנון הזה.

 

להרחיק, ולא להדביר

לאחר שכוסה עניין החשיבות של הרחקת יונים, כדאי לעסוק באופן הפרקטי של הרחקת יונים במבשרת ציון. בהקשר זה חשוב להדגיש שהפתרון העדיף על חובבי בעלי חיים וגם גורמים מקצועיים בתחום הוא פתרון הומאני של הרחקה באמצעים שאינם מכאיבים מדי ליונים.

בעבר היה נהוגות בתחום הרחקת היונים שיטות אכזריות של הדברה והרעלה. מעבר לאקט המוסרי השנוי במחלוקת לשיטות אלו יש כמובן גם סיכון סביבתי מסוים שעלול להתגלגל אל בני האדם. מעבר לכך, נמצא שפתרונות הומאניים שאינם קטלניים יעילים יותר לטווח הארוך בכל הקשור להרחקת יונים.

לכן כאשר אתם מחפשים חברה מקצועית להרחקת יונים במבשרת ציון, הקפידו לברר כיצד היא מתכוונת לטפל בבעיה שלכם. חברה אשר עושה שימוש ברעלים ובחומרי הדברה היא במרבית המקרים אלטרנטיבה פחות מוצלחת בהשוואה לעסקים שנוקטים צעדים אחרים כנגד היונים.

להרחיק, ולא להדביר

 

כל השלבים להרחיק יונים

בתחום הפתרונות ההומאניים יש מגוון של שיטות אפשריות לגירוש היונים, וכל אחת מהן יתרונות וחסרונות מובחנים. יחד עם זאת, כולם מתבססים על אותה תוכנית עבודה אשר כוללת פינוי של השטח, הנחת המכשול הרלוונטי ובדיקה תקופתית לווידוי תקינות המכשול.

הרחקת יונים, במבשרת ציון וגם במקומות אחרים בארץ, תתחיל מסריקה של האזור הבעייתי ופינוי קנים של יונים מקננות במידת הצורך. לאחר שנקבע כי השטח נקי מיונים ומקנים ניתן להניח את המכשול הרצוי. המכשול צפוי להרחיק את היונים לצמיתות, אך חשוב לוודא לאורך זמן כי לא התבלה וכי הוא אכן עדיין יעיל כנגד המטרף המעופף עטור הנוצות.

כל השלבים להרחיק יונים

 

הרבה אפשרויות להרחקת יונים

טיפול להרחקת יונים במבשרת ציון יכול להתבסס על מבחר מכובד למדי של אמצעים לגיטימיים ואפקטיביים. ראוי לציין כי אף אחד מהם אינו מסב נזק ממשי ופרמננטי ליונים, אלא לכל היותר אי נוחות קלה שמסייעת להרחיק אותן מהאזור הרלוונטי:

  • רשת למניעת יונים מדובר באחד הפתרונות הנפוצים והאיכותיים כנגד יונים אשר מתבסס על איטום האזור ומניעת אפשרות כניסה ליונים. ניתן למצוא רשתות ממגוון חומרים וגדלים כך שיתאימו לכל תנאי שטח.
  • דוקרנים נגד יונים על אף האסוציאציה המבהילה לא מדובר כאן על שיפוד יונים סוררות אלא על מערכת של חודים נמוכים וקהים הגורמים ליונים אי נוחות קלה בעת הקינון באזור ממנו רוצים להרחיק אותן. מדובר אמנם בכאב, אך קל בלבד וללא השלכות מהותיות על חיי היונה.
  • מכשירי צלילים, או "תותחי רעש" – ממש כפי שהם נשמעים, מדובר במכשירים המפעיל רעש לא נעים לאוזני היונים המביא להרחקתן מהאזור.
  • דחלילים של ינשופים או עופות מאיימים אחרים, אשר מפחידים את היונים וגורמים להן להרגיש לא רצויות במקום.

הרבה אפשרויות להרחקת יונים

 

בסנפלינג, במנוף או סתם ביד מיומנת

שפע הפתרונות והאזורים האפשריים בהן יונים נוהגות לקנן מצריכים גם שפע דרכים להניח את הפתרונות להרחקת היונים. לכן חשוב לדעת שחברות מקצועיות להרחקת יונים מציעות ללקוחותיהן אפשרות לפנות יונים באמצעות סנפלינג לבניין, מנוף סל ודרכים נוספות אחרות. אם אתם זקוקים לשירותי הרחקת יונים מקצועית במבשרת ציון פנו אלינו עוד היום!

למידע נוסף ולהזמנת הרחקת יונים במבשרת ציון מחברה מקצועית, אמינה ומומלצת – צרו איתנו קשר עוד היום באמצעות האתר או בטלפון.
תוכן עניינים
מלאו את הטופס לקבלת הצעת מחיר

אנחנו תמיד זמינים כדי לעזור לך בצורה הטובה ביותר שאנחנו יכולים.