הרחקת יונים בצור הדסה

צור הדסה הוא יישוב קהילתי פסטורלי בפרוזדור ירושלים. עם אוויר הרים צלול ונוף עוצר נשימה תושבי צור הדסה בהחלט נהנים מאיכות חיים מעולה. למרבה הצער, גם במקום ציורי כצור הדסה יונים נוהגות לקנן ולהטריד את מנוחת התושבים. במאמר הבא נסביר הכל על הרחקת יונים בצור הדסה.

 

יונים במרפסת ואמא כועסת

צור הדסה מוגדר כיישוב קהילתי, ובהתאם לכך האוכלוסייה שלו מורכבת בעיקרה ממשפחות. עשרות אלפי התושבים המתגוררים במקום (צור הדסה הוכתר על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כיישוב הקהילתי הגדול בישראל) נהנים מרמת חיים מעולה, דיור נח והקפדה על הפרטים הגדולים והקטנים בשגרת החיים.

מה שאומר שאין סובלנות רבה לנוכחות של מטרידים ומזיקים מסוגים שונים, ובהם גם יונים. על אף שליונה מעמד עוד מתקופת התנ"ך כסמל לשלום, מסתבר שבבית היא פחות רצויה. לכן חשוב להיות ערניים לנוכחותן של ציפורים אלו ובעת הצורך להתקשר לחברה מקצועית המעניקה שירות הרחקת יונים בצור הדסה.

יונים במרפסת ואמא כועסת

 

לא חיית מחמד

חשוב להדגיש כי העניין של הרחקת יונים בצור הדסה הוא מהותי. לא מדובר בשיקול שכדאי לפתוח לבחירה, אלא בטיפול בהול הדורש סיוע מקצועי ואינו סובל דיחוי. לקינון יונים באזור מגורים יש השפעות הרסניות מסיביות אותן נציג בהמשך. לכן חשוב להפריך את המחשבה הנפוצה אצל חלק מהאנשים כי מדובר ביצורים ידידותיים שניתן לגדל כחיות מחמד.

נכון שליונים אין אותו מעמד תודעתי כשל מזיקים אחרים דוגמת יתושים או מקקים. יחד עם זאת, הנוכחות שלהן באזור הסביבה האנושית אינו רצוי ועלול להביא ללא מעט תוצאות עגומות. לכן יש לזכור להתייחס ליונה כאל מטריד ולא כאל חיית מחמד. בהתאם גם חשוב לא לתת להן אוכל ולעזור להן להתרבות באזור המחיה היונים.

 

מה ליונים ולצור הדסה?

לפני שנציג דרכי טיפול עבור הרחקת יונים בצור הדסה, יש לשאול את השאלה מה הקשר בכלל בין יונים ליישוב הקהילתי השקט. האמת היא שהסביבה האנושית אהובה על יונים במיוחד מכיוון שהיא מחקה באופן מוצלח למדי את בית הגידול הטבעי שלהן, בתוספת זמינות גבוהה למזון אנושי נחשק.

בטבע היונים נוהגות לקנן באזורים גבוהים והרריים, בפינות מסתור שמצאו כגון נקיקים, מערות ומרווחים בין מצוקים. צור הדסה, המתנשאת לגובה המרשים של 755 מטרים מעל פני הים, יכולה לשמש ככר גידול פורה למדי ליונים אלו. איפה באופן ספציפי? במרפסות, פירי כביסה, פתחי גגות רעפים, ומקומות דומים נוספים.

מה ליונים ולצור הדסה?

 

לא ממש עושות שלום

היונים אולי נחשבות כסמל אוניברסלי לשלום, אבל בתוך הבית הן ממש לא מסייעות לבנייתו אלא להפך. יונים בסביבת מגורים יכולות לגרום ללא מעט צרות כגון:

  • העברת מחלות. הסיכון הרציני ביותר בהקשר של יונים הוא הסיכון הבריאותי. יונים עלולות להעביר שלא באופן מכוון מגוון של טפילים ומחלות לבני האנוש ובהם כינים, טפיל האקרית האדומה ואף דלקות נגיפיות חמורות בקרום המח.
  • מטרד של בלגן ולכלוך. כמו חיות רבות, גם היונים אינן ידועות בשמירה על סדר. יונים באזור מגורים מהוות סיכון תברואתי ובאופן כללי גורמות להרבה מאוד בלגן ולכלוך בסביבתן, לרבות הרס של ציוד, סתימת ביוב עם לשלשת ותקלות נוספות בסגנון זה.
  • גניבת מזון. כל מי שהאכיל אי פעם יונים בכיכר עם לחם יודע כמה היונים נמשכות לאוכל האנושי. יונים בסביבת המגורים יכולות לעשות צרות לא מעטות בכל הקשור לאכסון נאות של המזון ושמירה עליו.
  • רעש ובהלה. נוסף על הכל, יונים יכולות לייצר גם לא מעט רעש. בנוסף הן עלולות להיות מבהילות מעצם היותן עבור אנשים מסוימים, ולא רק ילדים קטנים.

מכל הסיבות שצוינו, נראה כי הרחקת יונים בצור הדסה הוא שירות חיוני לקהילה. לכן כדאי לדעת באופן כללי כיצד הוא אמור להתבצע ואיך עובדת חברה מקצועית איכותית הפועלת בתחום.

לא ממש עושות שלום

 

לא מדבירים – מרחיקים

כאשר חושבים על יצורים מזיקים שונים האסוציאציה הראשונה (טוב אולי השנייה, אחרי תחושה כללית של גועל ואי נוחות) שעולה היא קריאה לשירותי הדברה. כאשר מדובר על התנחלות יונים חשוב לדעת כי מדברים במושגים של הרחקה ולא של הדברה קטלנית.

לא משנה אם מדובר על הרחקת יונים בצור הדסה או במקומות אחרים בעולם, הצעד הנכון מכל הבחינות הוא לגרש את היונים באמצעים שאינם קטלניים. מעבר לסוגיה המוסרית של הריגה כנגד הרחקה אמצעי זה נחשב יעיל יותר מבחינת התוצאה הרצויה: הרחקה לצמיתות של יונים מהאזור הרלוונטי.

בנוסף, אמצעים קטלניים כגון הרחקה או הדברה עשויים להיות בעייתיים לא רק ליונים אלא גם לבני האדם אשר נמצאים בסכנת שאיפה, מגע ואפילו בליעה של חומרים מסוכנים. לכן לא רק מהאספקט המוסרי או האפקטיבי, אלא גם בגלל הפן הסביבתי חשוב לדבר על הרחקה בעזרת פתרונות הומאניים.

לא מדבירים – מרחיקים

 

כל השלבים לפינוי יונים מהבית

הרחקת יונים מתבססת על שלושה שלבים פשוטים להבנה, אך לא בהכרח קלים לתפעול (מה שמחייב הימצאות של גורם מקצועי איכותי בתהליך, על מנת להבטיח תוצאה רצויה לטווח ארוך): פינוי האזור, הנחת האמצעי ובדיקה תקופתית שלו.

לפני שמניחים את המכשול שמיועד להרחיק את היונים, יש לוודא קודם כל שהשטח נקים מיונים מקננות או מקינים בכלל. לכן כל תהליך הרחקה מתחיל מסריקה יסודית שמטרתה לוודא שהיונים לא יילכדו או יחזרו לאזור הבעייתי.

לאחר מכן יש להניח את האמצעי עצמו בצורה שתבטיח כי יפעל בצורה המיטבית המרבית. בנוסף, לאחר שמבצע הרחקת היונים יצא לפועל מומלץ לוודא אחת לכמה זמן את תקינות האמצעי על מנת להבטיח שהוא אכן יעשה את עבודתו כנגד יונים הרוצות לחזור.

כל השלבים לפינוי יונים מהבית

 

אילו פתרונות נגד יונים קיימים?

ישנן מגוון של פתרונות הומאניים ייעודים שמטרתן להרחיק יונים לצמיתות מסביבת המגורים. בין אמצעים אלו ניתן למנות את הבאים:

אם אתם מחפשים גורם מקצועי אמין שיידע להשתמש בכל האמצעים שצוינו באופן הטוב ביותר, באזור צור הדסה, אנחנו כאן בשבילכם. מחכים לשיחה מכם בשביל לתת לכם בזמן אמת את הטיפול הטוב ביותר.

למידע נוסף ולהזמנת הרחקת יונים בצור הדסה מחברה מקצועית, אמינה ומומלצת – צרו איתנו קשר עוד היום באמצעות האתר או בטלפון.
תוכן עניינים
מלאו את הטופס לקבלת הצעת מחיר

אנחנו תמיד זמינים כדי לעזור לך בצורה הטובה ביותר שאנחנו יכולים.