התקנת דוקרנים ליונים

האם קרה פעם שנחתו אצלכם אורחים בהפתעה? ככל הנראה הם הביאו עמם מתת נאה ובסוף הביקור מיהרו לצאת שלא להכביד עליכם יתר על המידה שהרי כך מחייב הנימוס. נימוס? יוני הסלע הנפוצות בישראל לא שמעו על המושג הזה. הן באות להתארח, מביאות עמן לכלוך, טפילים ורעש ושוכחות לעזוב. קראו על הדרך ההומנית להרחקת יונים פולשות באמצעות התקנת דוקרנים ליונים.

[elementor-template id="5227"]

יונים – מדוע הן בוחרות בקרבתנו?

בישראל קיימים 3 מיני יונים כשהנפוצה והמוכרת מבניהם היא יונת הסלע. מטבען מתגוררות היונים בחיק הטבע במערות, בנקיקים ובחגוי הסלע אולם שם מאיימים עליהם טורפים שונים והן גם עלולות להיתקל במחסור של מזון.

בשנים האחרונות הגיעו היונים לאזורים עירוניים כשהן מוצאות מפלט מ-2 בעיותיהן העיקריות: אוכל בשפע ואפס איומים. היונים כבעלות כנף בוחרות בצורה טבעית להתיישב במקומות גבוהים כמו גגות, מרפסות, מסתורי כביסה, אדני חלונות ועוד.

 

יונים - מדוע הן בוחרות בקרבתנו?

 

יונים בזירה הביתית – נזקים

היונים מביאות עמן כאורחות בלתי קרואות מספר מטרדים עיקריים שחלקם עשויים אף לסכן חיי אדם:

  • נזק לרכוש – היונים מטילות לשלשת חומצתית שמלבד מפגע אסתטי גורמת להתפוררות ועיכול של רכוש יקר כמו: דודי שמש, קולטנים ולוחות סולריים.
  • הפצת מחלות – היונים מביאות עמן טפילים, כינים וזבובים, מה שעלול להביא לאדם מחלות שונות והתפרצויות של אלרגיה.
  • רעש – קבוצת יונים הומות עלולה להוות מטרד מרעיש ביותר.
  • לכלוך – היונים מטילות לשלשת רבה, משילות נוצות ויוצרות נזק אסתטי בלתי נעים בלי שהן חושבות לנקות אחריהן או לפחות להתנצל…

יונים בזירה הביתית - נזקים

 

התקנת דוקרנים ליונים

הרחקת יונים כאמור מתבקשת בתנאים אלו המפריעים את שגרת החיים התקינה. אחת השיטות היותר אפקטיביות להרחקת היונה הינה התקנת דוקרנים ליונים. את הדוקרנים מציבים על המשטח עליו נוהגות היונים לקנן. כעת לא תוכלו היונה להמשיך ולעמוד עליו ותצטרך לעוף מהמקום לחפש לה מקום קינון חדש. ישנם שני סוגי דוקרנים נגד יונים: דוקרני נירוסטה נגד יונים ודוקרני פלסטיק. קראו על ההבדלים ביניהם, יתרונות וחסרונות.

 

התקנת דוקרני נירוסטה נגד יונים

דוקרני נירוסטה להרחקת יונים עשויים מבסיס נירוסטה או פוליקרבונט (חומר סינטטי שקוף העמיד בחום ונגד פגעי מזג אוויר). על המוט מותקנים מעין "קוצים" דקים וארוכים וקהי חוד (כדי לא לפגוע ביונה) המוצבים בשלל זוויות. קיימים 3 סוגי דוקרני נירוסטה המחולקים לפי מספר הדוקרנים והתאמתו של הדוקרן למקום קינון שונה.

התקנת דוקרנים נגד יונים דגם N – דוקרן זה מורכב משתי שורות של דוקרנים ומתאים להתקנה במקומות קינון צרים כמו קצוות של גגות, צינורות דקים ומעקות.

התקנת דוקרנים נגד יונים דגם Z – דוקרן בעל 3 שורות קוצים. מתאים להתקנה במקומות קינון עם מרווח בינוני כגון: מזגנים, צינורות עבים, אדני חלונות ומרזבים.

התקנת דוקרנים נגד יונים דגם W – דוקרן בעל 4 שורות קוצים. דוקרן זה נחשב ליעיל במיוחד ומתאים למקומות קינון בעלי מרווחים בינוניים וגדולים כגון: מרפסות גגות ועוד. שורות רבות יותר של דוקרנים מונעות מהיונים אפשרות קינון בתוך הדוקרנים.

 

דוקרני נירוסטה נגד יונים – יתרונות

מבנה יעיל – מבנה הדוקרן המכיל כמה שורות קוצים מסייע בהרחקת היונים מהמקום ולא מאפשר להן להיעמד על גבן או לקנן בתוכן כמו שמצוי בדוקרני פלסטיק הבנויים בצורה ישרה.

מראה אסתטי – הבסיס השקוף של הדוקרנים בתוספת הקוצים הדקיקים כמעט ואינם מורגשים חזותית מה שמהווה פתרון אסתטי יותר בהרחקת יונים מהחצר או מעדן החלון בלי לפגום במראה הכללי.

עמידות – דוקרני נירוסטה עמידים ברטיבות, גם ופגעי מזג אוויר שונים בנוסף, אין צורך לדאוג כלל לתחזוקה שלהם על אף שהם מחזיקים מאמץ במשך שנים.

צוות ג'י מייבא דוקרני נירוסטה איכותיים ומשווק אותם למרחיקי  יונים כאן בארץ ומה עם לקוחות החברה? אלו נהנים ממחירי יבואן מוזלים נטולי פערי תיווך!

דוקרני נירוסטה נגד יונים - יתרונות

 

דוקרני נירוסטה נגד יונים – חיסרון

דוקרנים אינם מתאימות לכיסוי שטח רחב. במקרה של גג גדול או חלל מרווח מומלץ לעשות שימוש ברשת להרחקת יונים.

 

דוקרני פלסטיק נגד יונים

בעבר, מחירם של דוקרני הפלסטיק היה נמוך מעלות דוקרני נירוסטה אולם כיום העלות די דומה. מרחיקי יונים מקצועיים ממליצים להעדיף את דוקרני הנירוסטה על פני דוקרני הפלסטיק מכמה סיבות:

  • קוצי הפלסטיק מותקנים על הדוקרנים בצורה ישרה ולא מפוצלים לכמה זוויות מה שמאפשר ליונים עקשניות להמשיך ולקנן בין שורות הדוקרנים.
  • דוקרני פלסטיק דורשים תחזוקה מתמדת ותחלופה בתדירות גבוהה כיוון שהם צוברים רטיבות ועובש ונהרסים במהירות.
  • דוקרני הפלסטיק עבים יותר ומהווים מפגע אסתטי כשהם ממוקמים במקום מרכזי.

השימוש בדוקרני פלסטיק מתאים במקרה בו מספר יונים בודדות פוקדות אתכם בתדירות נמוכה ולא כאשר ומדובר במפגע קבוע בו משתתפות יונים רבות.

דוקרני פלסטיק נגד יונים

 

התקנת דוקרנים נגד יונים – השיטות השונות

קיימות 2 שיטות להתקנת דוקרנים נגד יונים:

השיטה  כיצד מתבצעת בפועל
הדבקה הדבקה מתבצעת באמצעות דבק מיוחד בשם: "סיקה" – דבק סיליקון. ההדבקה עמידה לטווח ארוך ובעלת מראה אסתטי אמנם שיטת הקדיחה מחזיקה מעמד זמן רב יותר.
קדיחה באמצעות קדיחה והברגה של הדוקרנים תושג עמידות רבה יותר אולם יש לקחת בחשבון שקדיחה עלולה לפגוע במשטח עליו מותקנים הדוקרנים ןכן מחיר שירות זה יקר יותר מהדבקה.

חשוב לדעת כי צוות ג'י מייבא דוקרני נירוסטה איכותיים ומשווק אותם למרחיקי יונים כאן בארץ, ומה עם לקוחות החברה? אלו נהנים ממחירי יבואן מוזלים נטולי פערי תיווך! התקנת דוקרנים נגד יונים עושים עם צוות ג'י.

51 מחשבות על “התקנת דוקרנים ליונים”

כתיבת תגובה