הרחקת יונים חשמלית

אפשר לומר שהרבה השתנה מאז חזרה אותה יונה צחורה אל כתפו של נוח לאחר המבול, ובפיה עלה של זית המסמל עידן חדש בעולם. למעשה, הכול השתנה. לצד תיאוריות נחמדות על היותה של היונה סמל לאחווה ושלום, נוכחותה מעיקה ומייגעת במקרה הטוב, ומסוכנת ומזיקה במקרה הרע.

מדובר במין מזיק ופולש שאין לבזבז רגע במידה והיונים מחליטות לקונן במרפסת, בגג או במסתור הכביסה שלכם. העתיד כבר כאן – הרחקת יונים חשמלית היא המילה האחרונה בתחום.

 

למה בכוח?

פשוט מאוד, כי היונה היא חיה הרבה יותר חכמה ממה שנהגנו לחשוב עליה. ההליכה המטופשת, הקולות המשונים והמשיכה ללכלוך וזוהמה- הפכו אותה למושא ללעג.

אולם צוחק מי שצוחק אחרון, ומדובר במין ציפורים בעל יכולת הישרדות גבוהה למדי, ששומרת על המבנה המשפחתי שלה ונודדת ממקום למקום אחת לתקופת זמן רב, ואם היא תרגיש בנוח – היא תישאר ככל שיתאפשר לה. מדובר בציפור טריטוריאלית בעלת יכולת למידה של כמעט כל מה שתנסו להפעיל נגדה- לכן יש להערים עליה, באמצעות האמצעים האלקטרוניים החדישים שיש בתחום, כמו בחירה בהרחקת יונים חשמלית.

למה בכוח?

 

נזקים שאתם לא רוצים

מלבד האופי הבעייתי, הנועד בדיוק לקינון עקשן ולא מתפשר כמו זה של היונה, חשוב לזכור כי נוכחותן של יונים בסמוך למקום המגורים שלנו עלולה להביא עימה שלל מחלות ותופעות לא נעימות בעליל. היונה מושכת אליה טפילים רבים, כמו כינים, פרעושים, קרציות ויתושים, הנושאים מחלות אליהן אנו עלולים להיחשף דרך קרבה להפרשות היונים, לרבות לשלשלת וצואה.

מחלות כמו סלמונלה ואפילו דלקת קרום המוח, לצד התפרצות אלרגיות וקשיי נשימה, הופכות את היונים לפצצה מתקתקת עם כנפיים, שיש להרחיק מקרבת ביתנו באופן מיידי ובהול, ללא דיחוי. הרחקת יונים חשמלית עשויה להיות הפתרון עבורכם.

נזקים שאתם לא רוצים

 

העתיד כבר כאן

נראה שבימים אלו, אין עוד צורך לקנות דחלילים בצורת ינשופים או עורבים, ולקוות שיעשו עבורכם את העבודה. כמו בכל תחום בחיים, הטכנולוגיה שועטת בקצב שיא והצליחה להגיע גם לעולם הרחקת היונים, בו כבר רשומים מספר פטנטים יעילים ומוכחים בתחום האלקטרוניקה. בשוק מוצעים מגוון פתרונות הנשענים על מערכות חשמליות שונות, שמטרתן אחת – להרחיק לצמיתות את היונים מאזור המגורים של בני האדם במהירות המרבית.

 

מערכת לייזר

המשותף לכל מערכת שמטרתה הרחקת יונים חשמלית, היא הצורך לשכנע את היונה שהאזור עליהן שומרת המערכת ואותו היא מבקשת לכסות, הוא אזור מסוכן לקינון. מערכת הלייזר החדשנית לדוגמה, פועלת על בסיס של מעבד חכם שמטרתו לזהות מתי מגיעות יונים לשטח, לעקוב אחריהן באמצעות קרן לייזר, מתוך כוונה שהיונים יסווגו את קרן הלייזר כאויב שמתקרב ויחושו סכנה ממשית, מה שיוביל לעזיבתן המיידית.

תוכלו לקוות שבאמצעות מערכת זו, היונים יחשבו שהאזור פסול לקינון ולא ישובו עוד. עלות המערכת מסתכמת לכל היותר בכמה מאות שקלים, לא כולל התקנתה על ידי טכנאי אמין ומנוסה.

מערכת לייזר

 

מערכת הרחקת יונים על בסיס זרם חשמלי

זה לא נורא כמו שזה נשמע. העובדה שהדברת יונים, פגיעה בהן או גרימה לפציעתן נחשבת לא חוקית במדינת ישראלית, גורמת לכך שכל פתרון הנוגע להרחקת יונים חשמלית חייב להישאר בגדר פתרון הומני.

אחד הפתרונות היעילים כולל התקנת מערכת שמטרתה להרחיק את היונים על ידי הזרמת זרם חשמלי דרך פסי מתכת הנפרסים לאורך המקום הרלוונטי, כאשר המערכת יעילה במקומות צרים בעיקר, כמו מעקות, מעברים בין גגות ורעפים וכן הלאה.

הזרם המוזרם במערכת הוא נמוך, אינו פוגע ביונים אך מורגש דיו על מנת לגרום להן אי נעימות, מתוך כוונה שיזכרו כי המקום אינו יציב ונוח ולא יחזרו אליו שנית. מדובר בפתרון יעיל למדי הן לשימוש ביתי והן לשימוש מסחרי, כמו למשל על גגות מפעלים או מחסנים.

מערכת הרחקת יונים על בסיס זרם חשמלי

 

פסי רטט להרחקת יונים

הרחקת יונים חשמלית כוללת לא רק הזרמת זרם חשמלי אל הפסים עליהן נוחתות היונים, אלא גם על ידי הזרמת רטט. מדובר בגלי ויברציה המוזרמים על ידי מערכת חשמלית הגורמים ליונים לחוסר יציבות ולרתיעה מנחיתה חוזרת על המשטח. בדומה לפסי החשמל גם פסי הרטט נפרסים לאורך מקומות צרים וארוכים, הם שקופים וכמעט ואינם נראים לעין, וכך גם ניתן לשמור על אסתטיקה.

פסי רטט להרחקת יונים

 

מערכת הרחקת יונים סולארית

הפתרון הירוק ביותר בתחום הרחקת יונים חשמלית, מגיע מהמערכת הסולארית, לה יש מעבד חכם ששומר על אנרגיה הנאגרת בסוללה של המערכת בשעות היום, מה שמאפשר לה לעבוד גם בלילה ובשעות בהן השמש חלשה.

המערכת מחוברת לפאנל סולארי הסופג את האנרגיה, וכוללת גם היא פסי דריכה בצורות שונות בהתאם לגודל ולתוואי השטח. ישנו סיכוי סביר שדווקא המכשיר הזה, שנחשב חסכוני למדי מבחינת חשמל, יהיה הפתרון האידיאלי עבורכם בכל הקשור להרחקת יונים חשמלית.

מערכת הרחקת יונים סולארית

 

השמיעו קול- מכשיר אולטרסוני

עד כה בנושא הרחקת יונים חשמלית, עסקנו בעיקר במערכות אלקטרוניות שמטרתן גרימת תחושות לא נעימות ליונים הטורדניות. במקרה זה, מדובר במערכת ייחודית למדי הכוללת מחולל רעש ייחודי שנמצא מחוץ לטווח השמיעה של בני האדם, ומכוון ישירות אל היונים. ישנם מחוללי רעש בגדלים שונים, כל אחד בהתאם להתמודדות עם גודל הבעיה.

המערכת עשויה לעלות אלפי שקלים בודדים, אך להעניק בין היתר פתרון לטווח הארוך. הרעש מתורגם אצל היונים לקיומה של סכנה ממשית, ולכן עשוי להרחיק אותם ולהעניק לכם שקט וניקיון. גם המערכת הזו ניתנת להתקנה על ידי טכנאי מקצועי, היא אינה נראית לעין ומבצעת את עבודתה בשקט, כאשר היונים ילמדו לדלג על הבית במסע אחר מקום קינון חדש.

השמיעו קול- מכשיר אולטרסוני

 

היזהרו מנוכלים

שוק הרחקת היונים הוא למרבה הצער שוק פרוץ. הסיבה – אין צורך בהחזקת תעודה רשמית או הצגת רישיון, כך שכל מי שטוען שהוא מבין בתחום ומחליט לעסוק בכך רשאי לעשות זאת על פי חוק. אך אין הדבר אומר שעליכם לקבל בהכנעה את המצב ולהיעזר במרחיק היונים הראשון שאתם מוצאים.

הרחקת יונים חשמלית היא עסק שעשוי להגיע לעלויות גבוהות, ובחירת ציוד שגוי או התקנה לקויה של ציוד יקר עלולה לגרום להפסד כספי ובו בזמן לא לפתור את בעיית קינון היונים בצורה יסודית וארוכת טווח. לכן חשוב לערוך סקר מקיף כאשר אתם מחליטים לפעול למען הרחקת היונים. קבלו המלצות ממכרים, בררו את דירוג אנשי המקצוע שנראים לכם כמתאימים לעבודה, ורק אז תוכלו לקחת החלטה מושכלת.

היזהרו מנוכלים

 

העתיד כבר כאן

נראה שבכל הנוגע לתחום הרחקת היונים, אין סיבה להסתפק עוד בהתקנת דוקרנים או דחלילים. כעת, ניתן למצוא פתרונות חדשניים ומתקדמים באתרי האינטרנט השונים, ובלבד שהם משתייכים לחברות מקצועיות ואמינות בעלות ניסיון בתחום ופטנטים מוכחים ויעילים. לא תצטרכו להימנע מישיבה במרפסת או מתליית כביסה בתוך הבית. אל תתנו ליונים לנהל אתכם.

מצאו עוד היום את הפתרון האידיאלי עבורכם להרחקת יונים חשמלית, תאמו הגעה של טכנאי שידאג להתקנה נכונה של המערכת, ותנו לעתיד לעשות את שלו. היונה היא אמנם לא טיפשה כמו שחשבנו לפני המאמר הזה, אך האמצעים שברשותנו עדיין יכולים להביא להרחקתה הסופית ממרחב המחייה של בני האדם. בחרו את החברה הנכונה, ושיהיה בהצלחה.

גילאור פסח - צוות ג'י הרחקת יונים
גילאור פסח - צוות ג'י הרחקת יונים

שמי גילאור, הבעלים של צוות ג'י הרחקת יונים.
התחלתי לפני כ-15 שנים בתור חברה להרחקת יונים ושמתי לעצמי מטרה שמאה אחוז מהלקוחות שלי יצאו מרוצים מכיוון שהייתה בעיית תדמית קשה לענף בזמנו.
בנוסף לשירותי הרחקת יונים, בחברת ''צוות ג'י'' מבצעים שירותי הדברה מקצועית כנגד מזיקים: תיקנים, נמלים, פשפש המיטה, הדברת מזיקי רכוש וחרקי מזון ולכידת מכרסמים. בחברה משתמשים בחומרי הדברה אשר אינם מזיקים לסביבה ומאושרים על ידי המשרד להגנת הסביבה.

שתפו עם חברים:
למעבר לחלק מסוים בעמוד זה