הרחקת יונים באופן עצמאי

כמעט ואין אדם בישראל שאינו נדרש בשלב מסוים בחיים שלו להתמודד עם מטרד היונים. הרחקת יונים היא הפתרון היעיל ביותר למטרד הזה. אמצעים שונים מאפשרים הרחקה של היונים לצמיתות ממקום המגורים שלכם, מה שמוביל למיגור הנזקים הפוטנציאליים שמגיעים עם היונה. כך תוכלו לבצע הרחקת יונים באופן עצמאי.

למה כדאי להרחיק יונים?

ישנן הרבה מאוד סיבות שבגינן כדאי להרחיק יונים. הרחקת יונים היא הכינוי לפעולות שמבצעים על מנת להוביל למצב בו יונים שנמצאות באזור המגורים שלכם ימנעו משהייה בו. לא סתם הרחקת יונים היא פעולה מדוברת עבור אנשים שגרים בבנייני או בבתים פרטיים. יונים מגיעות אל אזורים אורבניים באופן תדיר מאוד, יותר מכל שאר בעלי החיים והציפורים האחרות. באמצעות הרחקת יונים תוכלו להימנע מהנזקים הבאים:

  • רעשים שפוגעים באיכות החיים
  • מחלות שמועברות במגע או צואה
  • ריחות חריפים כתוצאה מלשלשת יונים
  • נזקים היקפיים לרכוש

 

אפשרויות רבות להרחקת יונים

האדם מתמודד כבר עשרות שנים עם בעיית היונים. כתוצאה מכך, ניתן למצוא בשוק מגוון פתרונות להרחקת יונים. הרחקת היונים יכולה להתבצע עם אנשי המקצוע, אך קיימות גם שיטות שמאפשרות הרחקת יונים באופן עצמאי. מומלץ לבחור בשיטה שמתאימה לבעיה הספציפית ממנה אתם סובלים. למשל, אם היונים מפריעות לכם בעיקר במרפסת, פתרונות להרחקת יונים שמתאימים לעדן החלון לא יהיו רלוונטיים.

 

הרחקת יונים באופן עצמאי בצורה בסיסית

הרחקה של היונים בעצמכם בצורה הבסיסית ביותר יכולה להתבצע על ידי רעשים, באמצעות חפצים שונים. ההרחקה יכולה להתבצע גם על ידי מגע דרך חפץ שאינו יפגע ביונה. הרחקה כזאת מתבצעת למשל עם מקל של מטאטא, שיכול ליצור רעשים מרתיעים וגם להדוף את היונים עם הקצה שלו, שאינו קשה. הרעשה בקרבת היונה תגרום לה להתעופף באופן מידי מתוך התגוננות.

 

בעיות שעשויות לצוץ

לא מעט אנשים מתעצלים בהרחקת היונים, כך שהם מעדיפים להרחיק את היונים בעצמם בצורה בסיסית מאוד. הדבר יכול ליצור מספר בעיות. אם הרחקתם את היונה על ידי יצירת רעש חזק או על ידי חפץ דמוי מקל מטאטא, היא אומנם תנוס באופן מידי, אך היא תחזור שוב פעם ברגע שהיא לא תחוש בסכנה. אתם עשויים למצוא את עצמכם במשחק של חתול ועכבר עם היונה שמטרידה אתכם.

 

הרחקה באופן עצמאי עם אמצעים ייעודיים

הרחקת היונים באופן עצמאי לא צריכה להיות תמיד בסיסית ולא אפקטיבית. ניתן להרחיק יונים גם באופן עצמאי וגם באמצעות אמצעים ייעודיים. מדובר על אמצעים שונים, שעבודים בצורות שונות מתוך הנחות שונות, במטרה להניס את היונים מאזורי המגורים. חשוב לשים לב שלכל אמצעי יש את היתרונות שלו ואת המקומות הספציפיים שאליהם הוא מתאים. ניתן למנות בין האמצעים האלו את:

  • הדוקרנים הייעודיים נגד היונים
  • המכשירי האולטראסוניים נגד היונים
  • דחלילי הציפורים

 

דוקרנים נגד יונים

דוקרנים אלו מיועדים להרחקת היונים ממשטחים קטנים וצרים לרוב. מעקה במרפסת או עדן החלון למשל אלו דוגמאות למשטחים כאלו, שדוקרני יונים יכולים לעשות עליהם את העבודה. מציבים את הדוקרנים על המשטחים הללו ויוצרים מחסום ממשי נגד היונים. היונים לא יכולות לנחות עליו, ואם הן ינסו הן יחוו תחושה לא נעימה ויתעופפו מיד.

 

מכשיר אולטראסוני

זהו מכשיר חשמלי שניתן לרכוש ולהציב במקום מסוים בבית שלכם. כאשר תפעילו את המכשיר הזה, הוא ישמיע רעש שיפחיד את היונים ויגרום להן להתעופף. הרעש מושמע בתדר מיוחד, כך שבני האדם לא מסוגלים להבחין בו. היונים יבינו בצורה הדרגתית שמקום המגורים שלכם הוא מקום שיש בו את הרעש המדובר, ויחפשו אזור אחר לשהות בו.

 

פיזור דחלילים

דחלילים דמויי ינשופים מסייעים בהרחקת יונים. מכיוון שדחליל הוא לא פריט מסובך לשימוש, כל אחד יכול לרכוש דחליל ייעודי נגד יונים ולהציב אותו באזור ספציפי בבית שלו. את הדחלילים הללו, שמפחידים את היונים, אפשר להציב על הגג, על עדן החלון, במסתור הכביסה וגם במרפסת.

 

הרחיקו את היונים בעצמכם

אין ספק שיונים לא מביאות עימן דברים חיוביים לסביבה הביתית. הרחקת יונים באופן עצמאי תאפשר לכם להימנע מהנזקים השונים שהיונים מביאות עימן – החל מרעש וסרחון ועד להפצת מחלות שונות. בעזרת התאמת אמצעי ההרחקה לבעיה הספציפית שלכם, תוכלו גם אתם להרחיק את היונים.

למידע נוסף ולהזמנת הרחקת יונים באופן עצמאי מחברה מקצועית, אמינה ומומלצת – צרו איתנו קשר עוד היום באמצעות האתר או בטלפון.
תוכן עניינים