קרציות וכיני יונים

כולנו נתקלים ביונים לפחות כמה פעמים ביום וזה לרוב גם לא מפריע לנו. אבל מה עושים אם נתקלים בקרציות וכיני יונים, מדוע זה מסוכן ואיך מונעים את זה מראש? בשביל זה אנחנו כאן ישנם לא מעט דברים בחיים שאנחנו לא רואים אותם, או אפילו לא יודעים על קיומם: כוכבים בשמיים, סיבות לדברים מסוימים וכמובן גם חיות קטנטנות שלא יכולנו להעלות על דעתנו שיום אחד פשוט נמצא אותן על הקירות בבית. 

מה לעשות, אם אפשר היה לתכנן את החיים כך שאנחנו ננהל את כל הרגעים, שאנחנו נחליט מה יקרה בכל רגע נתון, החיים היו טובים יותר. או משעממים יותר, תחליטו אתם. אבל תסכימו שכאשר קורה משהו שלא צפינו אותו, צריך להתייחס אליו במהרה.

זיהוי מוקדם של קרציות וכיני יונים

למשל, אם במקרה ראיתם איזו נקודה אדמדמה על גופכם, הייתם בודקים אותה מיד או ממתינים? לפני שנתחיל באמת לדבר על קרציות וכיני יונים, כבר נבהיר את התשובה לשאלה הרטורית שנשאלה והיא כמובן לבדוק ישר. הסכנה הגדולה בקרציות יונים היא שהן כל כך קטנות וזעירות, שלרוב אנחנו מתעלמים מהסממנים וגורעים במקום להועיל.

כמו ישראלים טובים, גם קרציות היונים נמשכות לקיץ הלוהט שלנו וזו התקופה שבה הן בשיא הפעולה, אז לפני שאתם שמים את בגדי הים ויוצאים, קראו עד הסוף את המאמר, ולא פחות חשוב – כדי שחדרי הבית שלכם יהיו נקיים.

זיהוי מוקדם של קרציות וכיני יונים

 

כיצד אפשר לדעת כי מדובר על קרציות וכיני יונים?

בראש ובראשונה, כיוון שמדובר בקיץ הישראלי ואנו נעקצים בלי סוף מכמה וכמה סיבות, קשה מאוד לדעת ולהיות בטוחים וסגורים כי מדובר בקרציות יונים.

אם הגוף מגרד ונקודות אדמדמות מופיעות על גופכם, לפני שאתם נכנסים ללחץ חפשו בבית, באזור מכונת הכביסה או במרפסת קן יונים. הקן לא חייב להיות בתוך הבית אלא אפילו בסמוך אליו. אל תשכחו, היונים עפות ואין להן בעיה להגיע מאחד העצים הקרובים לחבלי הכביסה שלכם.

 

איך קרציות וכיני יונים הגיעו אליי?

כאשר דברים מסוג זה קורים לנו, יש לנו, לכל בני האדם נטייה טבעית להאשים את עצמינו. חשוב לזכור שלהבדיל ממקרים בהם יש לנו שליטה, אפשרות בחירה או אפילו את הכח לשנות, כאן זה לא המקרה.

קרציות יונים נמצאות על היונים וסביבן, בדומה לחיות כמו פרה שחגים סביבה יתושים וזבובים (ומה לא, בעצם?) והן עוברות מהיונים לבני האדם במקומות בהם לאדם ישנו מגע ישיר או עקיף עם היונים. למשל, אם אחד התענוגות שלכם הוא לשבת במרפסת עם חברים בדירת שותפים, או אצל חבר או חברה, סביר להניח שיונים עברו שם.

איך קרציות וכיני יונים הגיעו אליי?

 

המגע שגורם ליונים להגיע אלינו

כמו המרפסת, כך גם על חבלי הכביסה וכאן חשוב להזכיר ולדבר על זה, שברגעים כאלו הקרציות מגיעות אלינו. בחיכוך ומגע. בעצם, בכל מקום שאתם יודעים שיונים מגיעות אליו. בדומה לחיות אחרות שעוקצות, הכינים מטיילות להן ומחפשות את ״מקור הדם הבא״ באמצעות טיפוס וזחילה על הרצפה, על הקירות ואף במיטות.

 

איך ניתן לראות קרציות יונים?

אחת הבעיות בבעיות מסוג זה, כמו קרציות יונים, שלא רק לא קשה מאוד לזהות אותן הן משנות את צבען כל הזמן. קרציות יונים יכולים להיות לבנות, אפרפרות (אפורות), חומות ואפילו אדומות.

את הקרציות ניתן לראות או על הגוף אם הן עליכן ועל כך יש להתנהג בזהירות שעליה נרחיב בהמשך, ובמקומות בהן היונים היו. למשל, אם חדר השינה שלכם או המטבח פונה לאחד החלונות, אז ישנו סיכוי לראות את קרציות היונים על הקירות.

איך ניתן לראות קרציות יונים?

 

כיצד אוכל לבדוק האם נעקצתי על ידי קרציית יונים?

ראשית כל יש לציין, כי גם אם לא מדובר בקרציות יונים, כאשר נעקצים ואנחנו יודעים ומתארים כמה הבקשה הזו גדולה וקשה, אך נסו לא לגרד את המקום המגורה. אם הגירוד ממשיך והייתם בסיבה שאינה נקייה, תוכלו לגשת למוקד רפואה כזה או אחר ולבצע בדיקת דם שדרכה תוכלו לדעת בוודאות האם מדובר בקרציית יונים או שלא.

 

איך עליי לטפל בעקיצת יונים וכיני יונים?

ראשית כל חשוב מאוד לציין, כי למרות שהנושא נשמע מטריד ומלחיץ, קרציות יונים אינן מסוכנות עד כדי כך ולכל ישנו טיפול. הדרך הראשונה היא כמובן להיוועץ עם רופא עור או רופא משפחה כדי שיבחן את המקומות בהן אכן יש עקיצות.

ישנן משחות, תכשירים ואף כדורים להקלה על הגירוד ועל תופעות הלוואי, אם יופיעו. הדרך השנייה והיא מומלצת גם כן, גם אם בסופו של דבר מדובר בעקיצה סתמית, תמיד עדיף לעשות הדברה מקצועית שאיש מקצוע מוסמך יעשה. הדבר גם מנקה וגם מרגיע.

איך עליי לטפל בעקיצת יונים וכיני יונים?

 

ובכל זאת, עד כמה מסוכנות קרציות היונים?

אנו ממליצים להסתכל על הדבר בעיניים שפויות. כלומר, ישנם אנשים שרגישים לדבורים. לא כל עקיצה של דבורה גורמת למוות, נכון? זה ברור. זה לא נעים כנראה, אבל לא מחייב אשפוז מהיר בטיפול נמרץ וניתוחי חירום כאלה ואחרים, לא עלינו.

מה שכן, כל אדם יודע את הדברים שאליו הוא אלרגי ועל כך צריך להתנהג בהתאם. קרציות יונים יכולות להיות מסוכנות לאנשים שהם אלרגים או שמגיבים בצורה קיצונית, אך לקרציות הללו וכיני היונים, להבדיל מעקיצות אחרות, אינן מגיעות למחזור הדם בקלות ולפעמים זה מסתכם בגירוד קל עד בינוני.

בכל מקרה, כמו בכל סיטואציה דומה, אנו ממליצים להישאר ״עם היד על הדופק״ ולהיות קשובים לגופכם ותגובות שלו. על כל שינוי כזה או אחר יש לפנות למוקד ולא להמתין.

 

הדברת קרציות וכיני יונים

סיבה נוספת להיות רגועים, היא שמדובר בתופעות שכיחות ומוכרות. עצם העובדה שמדובר בנושא מוכר וידוע, אומר שגם ישנם כמה וכמה בעלי מקצוע שמכירים ומטפלים בבעיות כאלה ואחרות.

מבעלי המקצוע שמתעסקים בהדברה מביאים איתם את חומרי החיטוי האיכותיים והטובים ביותר בשוק, וכיום גם החלה המודעות הרבה לאקולוגיה ושמירה על כדור הארץ, כך שגם ישנן הדברות אקולוגיות שלא פוגעות ביושבי הבית ובכם. ברוב המכריע של המקרים תמיד מומלץ לפנות לאנשי מקצוע, בין אם מדובר בחברות הדברה ובין אם מדובר ברופא עור.

ההדברה וסוג ההדברה הוא בהתאם למפגע ולמקום בו חיות הקרציות, וכמו כן, גם המחיר בהתאם.

הדברת קרציות וכיני יונים

 

על פי מה נקבע מחיר ההדברה וסוגה?

לרוב המחירים משתנים בהתאם לכמה תנאים. כמות החדרים בבית או במקום וסוג ההדברה אותה תרצו לבצע. ישנן הדברות פשוטות וישנן מתוחכמות יותר המשתמשות בחומרים חזקים וכמובן יקרים יותר. לכל איש מקצוע יש את החומרים שלו, לרוב מדובר בחומרים אחרים.

בשביל לסכם את המאמר החשוב הזה, נחזור ונאמר כי תמיד אנשי מקצוע יהיו עדיפים על שיקול הדעת שלכם בנושאים כאלו שאינכם מתעסקים בהם ביום יום. על מנת לבחור את איש המקצוע הטוב ביותר, אנו ממליצים לגשש ולחפש קודם כל דרך חברים ומכרים שעליהם אתם סומכים.

כמו כן, לבעיות נפוצות כאלו ישנם כיום בעלי מקצוע המשתפים סרטונים, טיפים, הדגמות ודוגמאות בכל רחבי הרשת החברתית, בכל פלטפורמה שתוכלו להעלות על הדעת.

גילאור פסח - צוות ג'י הרחקת יונים
גילאור פסח - צוות ג'י הרחקת יונים

שמי גילאור, הבעלים של צוות ג'י הרחקת יונים.
התחלתי לפני כ-15 שנים בתור חברה להרחקת יונים ושמתי לעצמי מטרה שמאה אחוז מהלקוחות שלי יצאו מרוצים מכיוון שהייתה בעיית תדמית קשה לענף בזמנו.
בנוסף לשירותי הרחקת יונים, בחברת ''צוות ג'י'' מבצעים שירותי הדברה מקצועית כנגד מזיקים: תיקנים, נמלים, פשפש המיטה, הדברת מזיקי רכוש וחרקי מזון ולכידת מכרסמים. בחברה משתמשים בחומרי הדברה אשר אינם מזיקים לסביבה ומאושרים על ידי המשרד להגנת הסביבה.

שתפו עם חברים:
למעבר לחלק מסוים בעמוד זה