גוזלים של יונה

הם חמודים, הם קטנטנים, לא חושבים שהם מפריעים ובאגדות ובסרטים הם אמורים להעיר אותנו בבוקר עם ציוצים, שירים וליטופים. בפועל – הם רק חמודים. אם החלטתם סוף סוף לעשות קצת סדר ולנקות וגיליתם ערימת עצים ובתוכם ביצים ואף גוזלים של יונים, זה הזמן לדאוג לפנות את זה. זה כואב, זה יכאב, אבל בסוף זה יסתדר. כיצד לטפל אם נתקלתם בגוזלים של יונה על אדן החלון, או בשלל אזורי הבית.

איך הגיעו אליי גוזלים של יונה?

כל רגע בחיים, טוב או פחות טוב, אפשר ורצוי להפיק ממנו לקח מסוים. גם אם בפעם הראשונה הוא יכול להבהיל או להלחיץ. יכולנו לתת אינספור דוגמאות קטנות מחיי היום יום, אך נתמקד בגוזלים של יונים. אם שמעתם קולות מוזרים באחד המקומות בבית שאתם לא בדיוק מנקים, או לפחות דואגים לסדר שלהם, כנראה שבזמן שזנחתם את הסדר והניקיון – יונים ראו במקום הזה פוטנציאל גדול להרחיב את המשפחה ולבנות קן בתוך הבית שלכם.

כדי שיהיו גוזלים של יונים, זה אומר שיש אצלכם יונה כבר כמעט חודש ימים! עליכם לשמור על הניקיון ולערוך סדר מידי פעם ולפנות דברים שלא משתמשים בהם, לבטח קרטונים, במקומות שיונים יכולות להסתתר בהם. גיליתן קן של יונים? הכל עניין של טיימינג.

איך הגיעו אליי גוזלים של יונה?

 

עד כמה מסוכן קן של יונים?

בגלל שיונים, להבדיל מחתולים למשל, חיה הרבה פחות היגיינית והיא מביאה איתה זיהומים, לכלוך, כאוס ומחלות. זה קורה אפילו עם גוזלים של יונה.

סכנות פחות משמעותיות במקרים של יונים הם בעיקר תלויים במקום בו אתם גרים או שהיכן היונים המטרידות מופיעות אצלכם. אם וכאשר היונים מופיעות באזור המטבח או על אדן החלון שם יש כלים שבירים, אז כמובן שאחת הסכנות היא התנפצות לרסיסים של זכוכיות וכל מה שמגיע עם זה.

 

האם אוכל לפנות את הקן בעצמי?

קן של יונים וציפורים לרוב מלא מחלות, לכן בראש ובראשונה לא לגעת בשום דבר בידיים חשופות. ישנם מקרים שמצריכים אנשי מקצוע וישנם מקרים בהם תוכלו לתקן את הבעיה בעצמכם.

דבר שני, להירגע ולא להיבהל. לכל דבר יש פתרון, השאלה כמובן היא עניין הטיימינג, כי הוא הכל בחיים, גם כשמדובר בגוזלים של יונים. אם הקן של היונה הינו בתחילה ועדיין אפילו אין ביצים בקן, מומלץ לפנות את הקן עם כפפות ובזהירות. עם סיום הפינוי יש לחטא היטב וכמובן, להתקין דוקרנים באותו המקום אם מדובר במקום שאכן מאפשר זאת. ככל שהתגובה שלכם לאירוע תהיה מוקדמת, כך יוטב עם המקרה.

האם אוכל לפנות את הקן בעצמי?

 

מתי לקרוא לאיש מקצוע?

כמו שלא פונים לאדם בשעת סערה, ככה אסור להתקרב לקן אם וכאשר אתם רואים את היונה דוגרת, או חשוב מכך, מאכילה את הגוזלים שלה. שיקול הדעת שלכם חשוב מאוד ברגעים אלו. לצורך כך, אם למשל, הבחנתם בקן של יונים ריק, תוכלו לפנות אותו בעדינות בעצמכם. המקרים בהם צריך ונחוץ לקרוא למרחיק יונים שיוודא שאין אצלכם ביצים, או גוזלים של יונים, הם מתי שראיתם שהקן נמצא בפעולה.

תדעו שהקן בפעולה כאשר תראו יונים באות והולכות, רעשים וניקורים למיניהם וכמובן צואת יונים. במקרים כאלה נדרש איש מקצוע שיפנה את הגוזלים של היונים וגם את הקן עצמו, ידביר את המקום וייתן לכם הוראות להמשך. במקרים כאלו ישנה סכנה גדולה למחלות ולכן רצוי להתרחק כמה שיותר מהמקום ולקרוא למדביר מקצועי שיטפל באזור וגם בגוזלים עצמם.

מתי לקרוא לאיש מקצוע?

 

האם אנשי מקצוע מטפלים בגוזלים של יונים?

יותר ויותר אנשי מקצוע שמתעסקים בפינוי קנים של יונים, אינם מזיקים לגוזלים וכאשר הם מפנים את הקן עם הגוזלים, זה נעשה בפיקוח ותוך העברת הגוזלים למקום מתאים בו לא תהיה סכנה לחייהם, להיפך. למקום בטוח יותר. כמובן שאנשי מקצוע מנוסים ידעו גם לגשת ליונה עצמה מבלי לפגוע בה ובגוזלים שלה, וזאת תוך שמירה על בני הבית ועל סביבה נקייה.

 

האם אוכל להשאיר את היונים אצלי?

על אף שהדבר נשמע לעיתים הזוי, הרבה אנשים בכל הארץ מגדלים יונים וציפורים אחרות במיוחד לאחר שגילו קן של יונים אצלם בבית.

לצורך כך, הנכם מחויבים להתקשר לוטרינר ולהתייעץ עם אנשי המקצוע המתאימים כדי לוודא על הניקיון, האוכל וכמובן על בריאותכם האישית. יונים לא נחשבים לחיה ביתית, לכן גם לא מגדלים אותן בתוך הבית, ואם הן בנו קן אתם מוזמנים לבדוק כיצד לשמור עליו ועל הגוזלים של היונים עד שיפרשו כנפיים ויעופו. שזה גם מראה מרגש וגם אתם נותן תחושה טובה שלא גירשתם אותם.

האם אוכל להשאיר את היונים אצלי?

 

מה לעשות אם היונה נגעה בי?

מה לעשות, לפעמים קורים דברים מפתיעים ומוזרים, לכן הכי חשוב הוא להישאר רגועים. רגעים כאלה יכולים מאוד להבהיל ולהכניס להיסטריה, לכן יש להפעיל שיקול דעת ולנהוג בהתאם.

הרבה פעמים אנחנו עוברים במקומות מזוהמים כמו בתי חולים ומקומות הומי אדם כאלה ואחרים ובסוף לא קורה לנו כלום, אז כנראה שגם עכשיו הדבר לא קטסטרופלי, אך בכל זאת רצוי לטלפן ולהתייעץ עם רופא או ללכת למוקד. בעיקר, כמו שכבר למדנו, שהכי חשוב הוא לשטוף טוב טוב את הידיים בסבון למשך לפחות מ20 שניות.

לאחר שהלכתם לבדיקה, רצוי להיות קשובים לגוף ולראות אם חלים שינויים כאלה ואחרים ולהתנהג בהתאם, כמובן.

 

היכן ניתן למצוא אנשי מקצוע שמתעסקים בקנים עם גוזלים של יונים?

כמו כל אנשי המקצוע אשר מפרסמים ומתפרסמים ברשתות החברתיות, שם לבטח גם תוכלו למצוא טיפים מיוחדים, מחירים, שעות הגעה וסרטונים לדוגמא, כנראה. חוץ מזה, באתרי אינטרנט מסוימים קיימות רשימות עצומות של אנשי מקצוע בכל הערים, כך שתוכלו לבחור את המתאים לכם ביותר. זכרו, במקרים כאלו חשוב לזהות את המקרה כמה שיותר מוקדם כדי שהטיפול יהיה אכן אפקטיבי.

היכן ניתן למצוא אנשי מקצוע שמתעסקים בקנים עם גוזלים של יונים?

 

האם קיימים הבדלים במחיר של טיפול בגוזלים של יונים?

כיוון שמדובר בעולם יחסית מגוון, כך גם המחירים שמשתנים לרוב בכמות היונים, גודל הקן, המקום בו הקן נמצא (למשל אם בגובה או על הארץ במקום שקל להגיע אליו) ועוד. כמו אצל הרבה אנשי מקצוע, גם כאן המחיר לעיתים תלוי בזמן בו אתם מבקשים את פינוי הקן. אם מדובר בקן עם גוזלים או יונים פצועות, או כל התעסקות מורכבת היא בעלת מחיר ותקן שונה.

 

אז מה עלינו לעשות אם מצאנו קן עם גוזלי יונים?

דבר ראשון עלינו להירגע ולהישאר ״קולים״, כי הכל בסדר. נבדוק את גודל הקן והאם הקן חי, נושם ובועט או שלא. אם לא, ואין עליו גם ביצים, אז נשים כפפות ונזיז את הקן. אם לא, נקרא ישר לאיש מקצוע שיטפל לנו בבעיה ויגיד לנו כיצד לנהוג בהתאם.

רצוי במקרים כאלה, לבקש מאיש המקצוע לבצע הדברה במקום כדי למזער את הסיכויים של יונים וגוזלים לחזור. חשוב לשמור על ההיגיינה לפני ואחרי הנגיעה בקן, וכמובן אם כאשר קרה דבר חריג, ליצור קשר עם מוקד רפואה כזה או אחר ולתאר את המקרה שלכם במדויק, בלי לחץ ובבהירות כדי לטפל בנושא בהקדם.

אז מה עלינו לעשות אם מצאנו קן עם גוזלי יונים?

גילאור פסח - צוות ג'י הרחקת יונים
גילאור פסח - צוות ג'י הרחקת יונים

שמי גילאור, הבעלים של צוות ג'י הרחקת יונים.
התחלתי לפני כ-15 שנים בתור חברה להרחקת יונים ושמתי לעצמי מטרה שמאה אחוז מהלקוחות שלי יצאו מרוצים מכיוון שהייתה בעיית תדמית קשה לענף בזמנו.
בנוסף לשירותי הרחקת יונים, בחברת ''צוות ג'י'' מבצעים שירותי הדברה מקצועית כנגד מזיקים: תיקנים, נמלים, פשפש המיטה, הדברת מזיקי רכוש וחרקי מזון ולכידת מכרסמים. בחברה משתמשים בחומרי הדברה אשר אינם מזיקים לסביבה ומאושרים על ידי המשרד להגנת הסביבה.

שתפו עם חברים:
למעבר לחלק מסוים בעמוד זה