ניקוי צואת יונים

מכירים את זה שאתם הולכים ברחוב, מקבלים "מתנה" מיונה אקראית, ולפני שאתם מסיימים לקלל אותה מישהו אומר לכם "זה מזל טוב"? ובכן, לא בדיוק. צואת יונים היא עתירה בחסרונות, במיוחד כשזה נוגע לבית שלכם. ישנן דרכים רבות לנקות בצורה מיטבית את לשלשת היונים, ולוודא שהנזקים שלה יישארו בגדר תיאוריה בלבד.

פחות עלה של זית, יותר מחלות

תדמיתה של היונה בפולקלור הישראלי נשענת בעיקר על היותה סמל לסובלנות, אחווה ושלום. הכול טוב ויפה, רק שהדבר בהחלט לא מיושם בשטח. היונים נחשבות למין פולש, עקשן וטורדני, שמציף את המרחב העירוני שלנו וממרר את חייהם של חלק מהאנשים שזוכים מהן לביקור תכוף במגוון אזורים.

היונה אוהבת להגיע למגוון אזורים בסמוך למקום המגורים של בני האדם, ולהשאיר שם "מזכרות" מלכלכות, לא נעימות ומסוכנות. הנה רשימה חלקית של האזורים בהם נדרש ניקוי צואת יונים בדרך כלל:

  • מסתורי כביסה
  • פתחי ניקוז
  • כניסה לתעלות מיזוג ואוורור
  • מרפסות
  • גגות ורעפים
  • ארגזי תריס

פחות עלה של זית, יותר מחלות

 

מה כל כך נורא?

על מנת להבהיר עד כמה ניקוי צואת יונים הוא חשוב, יש להבין את אומדן הנזקים שהלשלשת של היונים משאירה אחריה. מדובר בעסק מלוכלך למדי, וככזה, יש להעניק לו מענה מידי ככל הניתן. להלן הסיבות העיקריות מדוע דחוף להיפטר מצואת יונים:

  • נזק לרכוש – לשלשת היונים מכילה חומצה, כזאת שגורמת לנזק בלתי הפיך למרצפות, לדהיית צבע ובמגע עם מתכות, גם לחלודה. מעבר לנזקים אלו, מיותר לציין את הנזק שהן עשויות להשאיר על הכביסה שלכם, במידה והיונים נוהגות לבקר דווקא באזורה.
  • צואת יונים שהתייבשה הופכת בסופו של דבר לאבקה, ואם אכן מצויה לשלשת יונים באזור פתחי האוורור ותעלות המיזוג של הבית, הדבר עלול להיכנס פנימה, ועלולה להדביק במחלות ולהביא להתפרצויות אלרגיות שונות שלא הופיעו קודם לכן. צואת יונים עשויה לגרום לעד 60 סוגים שונים של מחלות.
  • לשלשת היונים נחשבת לקרקע פורייה מידי עבור הימצאותן של כיני יונים וקרציות יונים, כאלה שעשויים להיכנס אל הבית אך לא לצאת ממנו באותה הקלות. מדובר במפגע תברואתי חמור שאתם בוודאי תרצו להימנע ממנו.

מה כל כך נורא?

 

עבודה מפרכת

ניקוי צואת יונים הוא בהחלט לא פשוט ולא מהנה. לרוב הצואה כבר התייבשה, שלא לומר התמזגה עם המשטח שעליה הוטלה, מה שיקשה מאוד על מלאכת הניקוי.

בנוסף חשוב לציין כי אם צואת היונים מצויה באזורים גבוהים כמו גגות ומרפסות, מומלץ מאוד שלא לבצע את הניקוי בכוחות עצמכם אלא על ידי גורם מקצועי המוסמך לכך ומצויד בציוד מתאים לעבודה בגובה. אם אתם אכן בוחרים לבצע את ניקוי צואת היונים באופן עצמאי. יש רשימה קצרה ותמציתית של ציוד שבו מומלץ להשתמש בעת ניקוי צואת יונים:

  • מסיכת קורונה על מנת לא לנשום את האבקה שנוצרת מצואת היונים בעת הניקוי.
  • בגדים ארוכים שיגנו על העור במקרה של הימצאות כיני יונים בצואה עצמה. רצוי בגדים פשוטים שניתן לזרוק במקרה הצורך.
  • שפכטל- אם צואת היונים כבר התייבשה לחלוטין, ייתכן וסקוטש רגיל לא יעשה את העבודה ויהיה צורך בשפכטל על מנת לגרד בצורה יסודית את שאריות הצואה.
  • מטאטא ויעה בעת הצורך.
  • כפפות מגן על מנת לא ליצור מגע ישיר של העור עם הצואה.
  • שקיות אשפה אטומות.

עבודה מפרכת

 

חומרי חיטוי

כאשר אתם נדרשים לבצע ניקוי צואת יונים, נשאלת השאלה בדבר סוג חומרי החיטוי והניקוי בהם יש להשתמש על מנת לקבל את התוצאות הטובות ביותר. ראשית, ניתן למצוא ברשתות חומרי ניקוי ייעודיים לצואת יונים. מומלץ לבחור באלה המתבססים על חומרים טבעיים, בדגש על חומצות הדרים. בשל העובדה שהיונה ניזונה בעיקר מזרעים, והלשלשת מורכבת בעיקר משומן מן החי, חומצות הדרים נותנות מענה מצוין בעת ניקוי צואת היונים.

בנוסף, ניתן להשתמש גם בסבון הכלים הביתי שלכם על מנת להסיר ביעילות את כתמי צואת היונים. חשוב לזכור שגם באם מדובר בחומר חיטוי ייעודי לניקוי צואת יונים וגם אם מדובר בסבון כלים פשוט, חשוב לעטות כפפות ולהשתמש בסקוטש וספוג כדי להסיר את הלשלשת.

 

שלבי ניקיון צואת היונים

להלן השלבים הנדרשים לניקוי יסודי ויעיל של צואת יונים:

  • פינוי השטח מכל פסולת או חפצים שאינם קשורים ללשלשת היונים.
  • גירוד הצואה היבשה באמצעות שפכטל.
  • קרצוף הצואה באמצעות סקוטש וחומר ניקוי וחיטוי, עד אשר הצואה לחה וניתנת לניקיון ביתר קלות.
  • שטיפה והברשה באמצעות סבון ומים עד קבלת משטח נקי.
  • שאיבה וניקיון יסודי של כל המשטח באמצעות שטיפתו.

שלבי ניקיון צואת היונים

 

שלב לא פחות חשוב – הרחקת היונים

על מנת לא להפוך את ניקוי צואת היונים לעבודה סיזיפית ורפטטיבית, כלומר – לא תרצו להשקיע את מלוא מרצכם בניקוי אינטנסיבי של צואת יונים רק כדי לפגוש ביונים שוב ולחזות בהן מטילות את מימיהן באזור הבית שלכם בשנית. לכן, חשוב לנקוט באמצעים להרחקת היונים לאלתר ממקום המגורים שלכם.

לאחר ניקיון צואת היונים, הקפידו לסגור את הפתחים השונים ולתחום את השטח בו שהו היונים באמצעות רשתות נגד יונים. הניחו דחלילים בדמות עופות דורסים שירתיעו אותן, או התקינו דוקרנים באמצעות פריסתם באזורים הרלוונטיים. נצלו את ההזדמנות של ניקוי הצואה של היונים על מנת לדאוג שהן לא ינחתו אצלכם שוב.

 

מתי פונים לגורם מקצועי?

כאמור, מומלץ לפנות למרחיקי יונים מקצועיים שמטפלים גם בעבודות הדורשות ניקוי צואת יונים. ניקוי צואת יונים והרחקת יונים חד הם, ולכן כדאי לפנות אל מרחיקים כאשר מדובר בבעיה רצינית הדורשת ניקוי צואת יונים אינטנסיבי, כמו השתלטות היונים על מסתור הכביסה או ברחבי הגג והמרפסת. כאמור, גם ניקוי צואת יונים בגובה הדורש ציוד מתאים חייב להתבצע על ידי מרחיק יונים מנוסה, שעובד עם חומרי חיטוי איכותיים ומקצועיים ויביא לפתרון הבעיה.

מתי פונים לגורם מקצועי?

 

עלויות

הצעת המחיר עבור ניקוי צואת יונים תלויה באופן טבעי, במספר פרמטרים. ברגע יצירת הקשר עם מרחיק היונים, יש לשלוח תמונות המציגות את מצב השטח מוכה הלשלשת, על מנת שיבין את היקף הבעיה. במידה ולא ניתן לספק את מידות השטח בו נדרש ניקוי הצואה, ייתכן וייאלץ המרחיק המקצועי להגיע למקום ולהתרשם בעצמו בגודל העבודה הנדרשת.

בדרך כלל עלויות של ניקוי צואת יונים מסתכמת בכמה מאות שקלים- כאשר 300 שקל הוא המחיר המינימלי. בהתאם למורכבות העבודה, ואם קיים צורך בנקיטת אמצעים במטרה להרחיק את היונים, כמו התקנת דוקרנים או רשתות, הדבר כמובן ייקר את העבודה.

עלויות

 

משתלם לסמוך על מומחים

במידה ואכן מדובר בניקוי אגרסיבי שנדרש עקב ריבוי צואת יונים, ברמה שאזור שלם מביתכם הפך למנוטרל ומוכה לשלשת, שכאמור מסוכנת לבני אדם, יש לפעול ללא דיחוי ולהשקיע בניקוי צואת יונים מקצועי. מדובר בעלות משתלמת ונמוכה באופן יחסי לסיכונים שמביאה איתה צואת היונים.

לאחר הניקיון תוכלו לפעול להרחקת היונים לצמיתות, ולהביא לפתרון הבעיה באמצעות מרחיק מקצועי ומנוסה, שעובד עם חומרים מקצועיים ומאושרים על פי משרד הבריאות. לפעמים, צריך לשלם מחיר על מנת להגיע להרמוניה עם הטבע, והרחקת היונים ובעיקר צואתן, היא סיבה מצוינת לשלם את המחיר הזה. שמרו על עצמכם ועל דיירי הבית, ונקו את צואת היונים באופן בהול.

גילאור פסח - צוות ג'י הרחקת יונים
גילאור פסח - צוות ג'י הרחקת יונים

שמי גילאור, הבעלים של צוות ג'י הרחקת יונים.
התחלתי לפני כ-15 שנים בתור חברה להרחקת יונים ושמתי לעצמי מטרה שמאה אחוז מהלקוחות שלי יצאו מרוצים מכיוון שהייתה בעיית תדמית קשה לענף בזמנו.
בנוסף לשירותי הרחקת יונים, בחברת ''צוות ג'י'' מבצעים שירותי הדברה מקצועית כנגד מזיקים: תיקנים, נמלים, פשפש המיטה, הדברת מזיקי רכוש וחרקי מזון ולכידת מכרסמים. בחברה משתמשים בחומרי הדברה אשר אינם מזיקים לסביבה ומאושרים על ידי המשרד להגנת הסביבה.

שתפו עם חברים:
למעבר לחלק מסוים בעמוד זה