הרחקת יונים מגגות

גגות רעפים הם אחד ממוקדי ההתיישבות הפופולריים ביותר עבור יונים. אם גם על גג הרעפים שלכם התבייתו יונים סביר להניח שאתם סובלים משלל תופעות מזיקות כמו: לכלוך, רעש נזק לרכוש וסיכון להידבקות במחלות שונות. צוות ג'י מציג הרחקת יונים מגגות ופתרונות ייעודיים למפגע זה שיחזירו את השלווה והשלום למעונכם. יונים על הגגות – כך תתמודדו עם התופעה.

 

היונה תמיד תמצא את הדרך לשוב

ייתכן ואתם קוראים את המאמר הזה לאחר שהתסכול והייאוש מתחרים ביניהן מי ישיג את השליטה על ליבכם שכן, ניסיתם את כל צורות ההרחקה האפשריות והיונים מסרבות לוותר על גג הרעפים שלכם ושבות בכל פעם מחדש. יש לדעת כי היונה מטבעה הינה ציפור טריטוריאלית, לוחמנית ואינטליגנטית בעלת נטייה לקבוע את מקום מגוריה במקום אחד עם תנאי מחיה אופטימליים עבורה. לאחר שמצאה היונה אזור כזה, קשה יהיה מאוד להזיזה משם.

היונה תמיד תמצא את הדרך לשוב

 

הרחקת יונים מגגות – מדוע מדובר בפעולה חיונית?

אחד האזורים המועדפים על יונים הינם גגות רעפים. יונים בשל היותן בעלות כנף, נוטות לבחור מקומות מגורים בגבהים כך שגגות הן אופציה אולטימטיבית עבורן. חייהן של היונים על גגות בתי ובנייני מגורים גורמים ל-4 סוגי נזקים מטרידים:

 

היונים מפיקות המיה ורעש

אנו מאמינים שהמוזיקה האהובה עליכם אינה סימפוניית יונים על הגג. היונים הנאספות בקבוצות עשויות להטריד בהמייה מתמשכת משך רבות משעות היממה.

 

לכלוך רב

לא נעים להכיר: לשלשת יונים. לשלשת לבנה על הגג יוצרת מצע בלתי אסתטי של לכלוך זאת בנוסף לנוצות ושאריות מזון העלולים לכסות את גג הרעפים שלכם ולגרום למראה בלתי נעים בעליל.

לכלוך רב

 

היונה – נשאית מחלות

יש לקחת בחשבון כי יונת הסלע – זו המצויה מבין 3 המינים הקיימים בישראל מביאה עמה גם פרעושים, כינים זבובים ועוד, מה שעלול לגרום להפצת מחלות כמו: סלמונלה, דלקת קרום המוח וקדחת הנילוס וכן לגרום לתגובות אלרגיות חריפות בעיקר בקרב ילדים וקשישים.

 

נזקי רכוש

צואת היונה החומצתית עלולה לעכל את חומרי גג הרעפים והמרזבים ולפורר אותם – עובדה שעלולה להסתכם בנזק כלכלי עצום. בנוסף, מרבית הגגות בישראל מהווים בסיס לקולטנים ולדודי שמש שגם הם עלולים להינזק קשות כתוצאה מריבוי לשלשת. אם כך, הרחקת יונים גגות הינה פעולה מומלצת יש אומרים אף הכרחית כדי למנוע סיכונים בקרב אוכלוסיות חלשות וכן כדי שלא להגיע למצב בו נדרשת השקעה כספית כבדה.

נזקי רכוש

 

כיצד מתבצעת הרחקת יונים מגגות?

הרחקת יונים מגגות מתבצעת בכמה שיטות. צוות ג'י מעניק מידע מקצועי לגבי השיטות היעילות להרחקת יונים:

 

הרחקת יונים מגגות באמצעות דוקרנים

אחת הדרכים האפקטיביות למניעת הימצאותן של יונים על גגות רעפים הינה התקנה של דוקרני פלסטיק או נירוסטה על הגג. בדרך זו מניח מרחיק היונים קוצים נגד יונים על אזור המגורים של היונים. הדוקרנים עשויים מוטות אליהן מחוברים קוצים אלו אינם מאפשרים ליונה להמשיך לקנן במקום בשל חוסר נוחות. חשוב להדגיש כי הדוקרנים אמנם מחודדים אך קהים בקצותיהם מה שאינו מאפשר את פציעת היונים בשום אופן.

חשוב להבדיל בין סוגי הדוקרנים הקיימים בשוק:

  • דוקרני נירוסטה להרחקת יונים מגגות – דוקרני הנירוסטה נחשבים לדוקרנים האיכותיים ביותר בשוק, אורך חייהם נמדד בכ-12 שנות שימוש, הם עמידים לגשם, שמש ופגעי מזג אוויר נוספים ואינם מתבלים. מבנה דוקרני הנירוסטה ייחודי ואינו מאפשר את דריכת היונה בשום אופן. בנוסף, דוקרני נירוסטה מכסים גם שטחים נרחבים.
  • דוקרני פלסטיק להרחקת יונים מגגות – דוקרני פלסטיק ידועים אף הם כיעילים למניעת קינון של יונים אולם איכותיים פחות מדוקרני הנירוסטה. הם מתבלים במהירות בחשיפה לשמש וכן אינם מכסים שטח רחב.

הרחקת יונים מגגות באמצעות דוקרנים

 

הרחקת יונים מגגות באמצעות סלילי קפיצים

הצבת קפיצים על גגות רעפים להרחקת יונים גם היא שיטה מקובלת. הקפיצים המותקנים על הגג מערערים את יציבותה של היונה מה שגורם לה להבין כי המקום שוב אינו בטוח למגוריה כבעבר כך יוצאת היונה לחפש לה אזור קינון אחר. יש להסתייג ולומר כי היונים עלולות למצוא להם אזורי מחיה בין הקפיצים.

 

הרחקת יונים מגגות באמצעים אלקטרוניים

השיטה האלקטרונית של הרחקת יונים מגגות משתמשת בפסי הולכת חשמל המחוברים לפסי סיליקון. יש להתקין את הפסים באופן אסטרטגי כך שבכל פעם בו תדרוך היונה על הגג היא תחוש בזרם חשמלי. שוב, חשוב לציין כי גם כאן אין מדובר בסכנה ליונה אלא בתחושת חוסר נוחות בלבד. חוסר הנוחות יגרום ליונים להבין כי גג הרעפים שלכם אינו המקום האידיאלי לקינון והן תחפשנה יעד חדש למגורים.

הרחקת יונים מגגות באמצעים אלקטרוניים

 

חשיבות התקנת אמצעים להרחקת יונים מגגות סולאריים

חומציות הלשלשת של היונים פוגעת כמובן גם בלוחות סולריים המותקנים על הגג, עובדה העלולה לפגוע באספקת החשמל אל הבית. במקרים אלו ישנו צורך כפול ומכופל לדאוג להרחקת היונים באמצעים יעילים במהירות האפשרית.

 

הרחקת יונים מגגות – המומחיות של צוות ג'י

צוות ג'י הינה חברה המתמחה בהרחקת יונים ומדורגת במקום ראשון בביקורות גוגל. אנשי הצוות מיומנים מאוד בכל סוגי הרחקות היונים ובפרט בהרחקת יונים מגגות – פעולה הדורשת ניסיון בעבודה מגובה. בנוסף, מציעה החברה מחירים משתלמים במיוחד ושירות ללא פשרות. ביקשתם הרחקת יונים מגגות? קבלו את צוות ג'י.

הרחקת יונים מגגות - המומחיות של צוות ג'י

גילאור פסח - צוות ג'י הרחקת יונים
גילאור פסח - צוות ג'י הרחקת יונים

שמי גילאור, הבעלים של צוות ג'י הרחקת יונים.
התחלתי לפני כ-15 שנים בתור חברה להרחקת יונים ושמתי לעצמי מטרה שמאה אחוז מהלקוחות שלי יצאו מרוצים מכיוון שהייתה בעיית תדמית קשה לענף בזמנו.
בנוסף לשירותי הרחקת יונים, בחברת ''צוות ג'י'' מבצעים שירותי הדברה מקצועית כנגד מזיקים: תיקנים, נמלים, פשפש המיטה, הדברת מזיקי רכוש וחרקי מזון ולכידת מכרסמים. בחברה משתמשים בחומרי הדברה אשר אינם מזיקים לסביבה ומאושרים על ידי המשרד להגנת הסביבה.

שתפו עם חברים:
למעבר לחלק מסוים בעמוד זה