רשתות להרחקת יונים

אנשים רבים שרוכשים דירה בפעם הראשונה או שוכרים אותה, יכולים להנות מתחושת עצמאות שמתווספת להליך. גם אם הנכס בו הם מתגוררים עונה על הצרכים השונים שלהם ומהווה "בית חלומות" של ממש, הם עשויים להיתקל במטרד נפוץ אך מסתכל בדמות יונים. אומנם בתיאור שלהם בתרבות ובדת הם מסמלים את השלום, אך במציאות, היונים שמופיעות בסיבה ביתית מביאות עימן רעש ולכלוך. באמצעות רשתות להרחקת יונים תוכלו לפתור בעיה זו.

מצוקת היונים

זה קורה בכל שעות היממה. בין אם מדובר על התעוררות מקולות היונים ובין אם מדובר על לכלוך וצואה שהשאירו היונים על עדן החלון שלנו, היונים לא מאפשרות לנו לנהל שגרת חיים ללא הפרעה חיצונית. יונים יכולות להפריע בבתים או בבניינים, ברחוב, במרכזים מסחריים וגם בכיכרות. מכיוון שלא מדובר באדם עם שיקול דעת, אלא בחיה העושה ככל העולה על רוחה, אנו אלה שנאלצים להתמודד עם המטרד.

מצוקת היונים

 

מטרד בסביבה ביתית

היונה מהווה בעיקר מטרד בסביבה ביתית. סביבה ביתית, הכוללת בתים פרטיים ובנייני מגורים משותפים, היא סביבה שליונה נוח לשהות בה. בנייני מגורים המגיעים לגבהים של עשרות מטרים נמצאים מספיק גבוה בשביל תעופת היונה, אך גם לא רחוק כל כך מהקרקע, כמו שהיונה אוהבת.

ליונה יש מקומות בבנייני המגורים שהיא אוהבת לנכוח בהם, עליהם נדבר בהמשך. גם בתים פרטיים לא חסינים מפני המטרד של היונים. הם אומנם מגיעים לגובה של כמה מטרים בודדים בלבד, אך גם כאן מדובר על גובה מספיק בשביל תעופת היונה ומספיק בשביל הרצון שלה להיות קרובה לקרקע.

 

מקומות בהם היונים נוטים לשכון בסביבה ביתית

  • מסתור כביסה
  • מרזבים
  • חלונות
  • מרפסות
  • מרזבים
  • גגות של בנייני מגורים
  • גגות רעפים

 

רשתות להרחקת יונים

למקומות השונים בסביבה הביתית בהם היונים אוהבות לשהות, יש פתרונות שונים. כאשר מדובר על מסתורי כביסה, שם ניתן למצוא צואה של יונים בכמויות גדולות כאינדיקציה לנוכחות של היונים, ניתן לבצע התקנת רשת נגד יונים. הרשת עשויה מחומרים שונים, כאשר המטרה היא למנוע מהיונים גישה לאותם מקומות.

הרשת עמידה בפני העקשנות של היונים, שיכולות לנסות לפתוח אותה באמצעות המקור שלהם או באמצעות הרגליים. כמו כן, הרשת מגיעה בצורה כזאת שלא מאפשרת ליונה לחדור את הרשת באמצעות תעופה. הרשת אסתטית ואינה מפריעה למראה של הסביבה הביתית או לעיצוב הכללי של הבית. הרשת אפשרית להתקנה כמעט בכל תנאים ושורדת את מזגי האוויר השונים.

רשתות להרחקת יונים

 

יעילות מוכחת

רשתות להרחקת יונים נהנות ממוניטין שהולך לפניהן. רשתות אלו הן בעלות יעילות מוכחות. בבתים שמותקנים רשתות כאלה דווח על היעלמות של היונים מהסביבה של הבית. אומנם היונה היא לא אדם מפותח בעל מחשבה מעמיקה ותודעה, אך ברגע שהיא רואה שהיא אינה מסוגלת להיכנס למקום מסוים, היא מבצעת סיבוב פרסה ומתעופפת למקום אחר.

היעילות של הרשתות לא באה לידי ביטוי רק בעובדה כי היונים נמנעות מלהגיע לסביבה הביתית, אלא גם בעבודה שבעל הדירה יכול, באמצעות עלות זולה יחסית, להבטיח לעצמו שקט נפשי מהמטרד של היונים, מבלי שעליו להיות אקטיבי בפעולות ההרחקה, שכן הרשת משמשת כחומת מגן בעניין הזה.

 

יתרונות בשימוש ברשתות להרחקת יונים

  • יעילות גבוהה ומוכחת
  • מגוון סוגי רשתות
  • יחס חיובי של עלות מול תועלת
  • התקנה פשוטה
  • ניתן להתקין במגוון בנייני מגורים
  • מאפשר לבעל הדירה להתמגן בצורה פסיבית

 

מגוון רשתות יונים

אחד היתרונות שיש לרשתות להרחקת יונים היא כמות סוגי הרשתות שקיימת בשוק. מוצרים רבים שיוצאים לשוק בכל תחום כלשהו, מגיעים למצב בו המוצר מגיע למכירות האופטימליות שלו, עקב מיצוי קהל היעד. כאשר מגיעים למצב זה, מפתחי המוצר צריכים להתחיל לתכנן את המוצר הבא ברשימה. אם המוצר מוצלח, צריך להבין מדוע קהל היעד שלו מוגבל וכיצד ניתן להגדיל אותו באמצעות שינויים והתאמות מסוימות שמבוצעות במוצר.

את אותו הדבר ניתן להגיד על רשתות יונים. רשתות יונים מאפשרות הגנה יעילה מפני מטרד היונים, אך מסיבות מסוימות רשת יונים קלאסית לא התאימה לכל האנשים שסובלים ממטרד היונים. לכן, התפתחו בשוק מגוון סוגים של רשתות יונים, כאשר כל אדם הסובל ממטרד היונים יכול לבצע את הרכישה של רשת היונים שמתאימה ביותר לו, לבית בו הוא מתגורר ולמשפחה שלו.

 

סוגי רשתות יונים

מגוון רשתות יונים

 

רשת יונים עשויה פוליאתילן

פוליאתילן הוא אחד הפולימרים הנפוצים בעולם, שמשמש מגוון תעשיות לייצור מוצרים בעלי עמידות גבוהה. מדי שנה מיוצרים כ-60 טון של פוליאתילן. רשתות להרחקת יונים המיוצרות מפוליאתילן הן רשתות חזקות ועמידות, שיכולות להחזיק בתנאים אידיאליים אפילו 10 שנים מיום ההתקנה שלהם.

פוליאתילן מתאפיין בעמידות לקרינת השמש, כך שרשתות אלו הן גם עמידות לקרינה כזו. לכן, ניתן למקם אותה גם במסתור כביסה הפונה אל כיוון השמש ברוב שעות היום. רשת זו מגיעה בצבע לבן ועמידה גם בתנאי מזג אוויר אחרים, כמו גשמים ורחות.

 

רשת גי'מבורי

רשת הג'ימבורי היא סוג נוסף של רשת המשמשת כנגד מטרד היונים. רשת זו מגיעה בצבעים ירוקים והצפיפות שלה נחשבת לנמוכה ביחס לצפיפות של שאר הרשתות. היא עמידה מאוד וגם יודעת לעמוד בפני קרינת השמש, מזג אוויר סוער ורוחות. גם רשת זו עשויה מחומר הפוליאתילן, מה שהופך אותה לעמידה במיוחד. רשת זו נחשבת לרשת עבה יותר, מה שמחזק את יכולות העמידות שלה.

רשת גי'מבורי

 

רשת יונים שקופה

אחת הסיבות להתפתחות סוגים שונים של רשתות להרחקת יונים בענף הרחקת היונים היא שאנשים רבים נרתעו מפריסת רשת במסתור הכביסה שלהם. הרשת מגיעה בצבע לבן או ירוק לרוב, כך שפריסת הרשת הרתיעה אותם מפגיעה בנראות של הבית.

למרות שרשתות יונים לא מורגשות כלל מבחינה כזו, הומצא פתרון של רשתות יונים שקופות, שבקושי ניתן לראות. רשתות אלו לא מורגשות כלל, כך שהן לא פוגעות בנראות של הבית. רשת כזו עשויה מחוטי ניילון, שעמידים כגד היונים אך מגיבים פחות טוב לקרני השמש. לכן מומלץ לפרוס רשת כזו בסביבה מוצלת, או כזו שאינה חשופה לשמש.

רשת יונים שקופה

 

רשת יונים מגולוונת

לא כל הבתים נבנים באותה צורה. הדבר רלוונטי למסתורי הכביסה גם. מסתורי כביסה עם פתחים קטנים זקוקים לרשת מותאמת, שיכולה לעבור הליך התקנה גם בשטח מצומצם. רשתות מגולוונות מאפשרות התקנה לפי יחידות מידה שמבקש מראש הלקוח.

רשת יונים מגולוונת

 

תהליך התקנת רשת להרחקת יונים

  • בחירת סוג הרשת
  • תיאום עם מתקין רשתות
  • הגעת המתקין לתכנון ההתקנה
  • בתחילת ההתקנה תתבצע קדיחה בפתח שאתם מתכננים לסגור
  • התקנת עוגנים
  • בניית מסגרת וקיבוע הרשת לעוגנים

 

רכישה מותאמת אישית

התשלום על רשת שמטרתה להרחיק יונים נקבע לרוב לפי כמות המטרים הרבועים של הרשת שתותקן אצלכם. ישנם מגוון סוגים של רשתות, כפי שהצגנו מקודם. אין תשובה חד משמעית לשאלה "איזה רשת הכי טובה?", מכיוון שמדובר במקרים רבים על התאמה אישית.

לכל בית ולכל בעל דירה יש את ההעדפות השונות שלו. כל רשת תגן מפני היונים בסופו של דבר אם היא הותקנה בצורה הנכונה, אך בחירת הרשת צריכה להתבצע לפי הרצון האישי שלכם.

גילאור פסח - צוות ג'י הרחקת יונים
גילאור פסח - צוות ג'י הרחקת יונים

שמי גילאור, הבעלים של צוות ג'י הרחקת יונים.
התחלתי לפני כ-15 שנים בתור חברה להרחקת יונים ושמתי לעצמי מטרה שמאה אחוז מהלקוחות שלי יצאו מרוצים מכיוון שהייתה בעיית תדמית קשה לענף בזמנו.
בנוסף לשירותי הרחקת יונים, בחברת ''צוות ג'י'' מבצעים שירותי הדברה מקצועית כנגד מזיקים: תיקנים, נמלים, פשפש המיטה, הדברת מזיקי רכוש וחרקי מזון ולכידת מכרסמים. בחברה משתמשים בחומרי הדברה אשר אינם מזיקים לסביבה ומאושרים על ידי המשרד להגנת הסביבה.

שתפו עם חברים:
למעבר לחלק מסוים בעמוד זה