דוקרנים נגד יונים מחיר

אם צריך לבחור אחת מכל הרעות החולות הקשורות בחיים במרחב עירוני, סביר מאוד להניח שפקקים, רעש וזיהום אוויר, יגיעו כולם למקום מכובד, אך את הפסגה יכבשו דווקא היונים. המפגע המעופף הזה, שידוע בתור סמל לשלום, מביא הכול חוץ מהרמוניה וסובלנות, כולל מחלות ונזקים שמסכנים את דיירי הבית. זו הסיבה שכדאי להצטייד באמצעים להרחקת יונים, כשהנפוץ שבהם הוא דוקרנים נגד יונים. 

לא מה שנהוג לחשוב

כדאי כבר עכשיו להשתמש בגילוי נאות ולהכריז – יונים הן לא מה שחשבנו. מדובר בציפור טורדנית, עיקשת ובסופו של דבר מסוכנת, שתעשה הכול על מנת לשמור על הטריטוריה שלה, כאשר במקרים רבים זה יהיה על חשבונכם. מקומות המסתור המועדפים על היונים בטבע הם נקיקי סלעים בצוקים גבוהים, ובמרחב העירוני הם מתחלפים במסתורי כביסה, מרפסות ובמנועי המזגנים.

נוכחותן של היונים בקרבת מקום המגורים שלכם היא הכול חוץ מברכה, ואלה שסובלים מהן משלמים בגין היעדר דוקרנים נגד יונים מחיר כבד למדי. בטרם נמליץ על הדוקרנים המומלצים ביותר עבורכם, נבהיר אחת ולתמיד מדוע מדובר בבעיה שיש לעקור מהשורש ובמהירות.

לא מה שנהוג לחשוב

 

מעבירת מחלות מקצועית

למרבה הצער, היונה היא אחת הציפורים שמעבירות הכי הרבה מחלות בעת המודרנית, ובמקומות רבים מוגדרת כמין מזיק של ממש. לכן, כאשר יונה מקננת בקרבתכם אתם חשופים הלכה למעשה לשלל מחלות שאיש לא רוצה לסבול מהן. הנה רק כמה דוגמאות לבעיות רפואיות שעלולות להיגרם כתוצאה מנוכחותן של יונים בקרבת ביתכם:

  • סלמונלה עלולה להיגרם כתוצאה ממגע עם צואת יונים במרפסת הבית או על גבי חבלי הכביסה. צואת יונים נחשבת למסוכנת למדי.
  • במקרים קיצוניים, עלולה להתפתח דלקת קרום המוח כתוצאה מעקיצת יתושים את היונה, שמביאה לדגירת המחלה ועד להעברתה באמצעות ההפרשות השונות שלה במרחב המחייה של בני האדם.
  • כינים וקרציות יכולות למצוא את דרכן מן היונה אל האדם ולגרום לאלרגיות ובעיות תת עוריות.
  • מחלות נשימה עלולות להיגרם במידה וצואת היונה מוצאת את דרכה אל פתחי האוורור ובסמוך לפתחי מיזוג וצנרת.

 

אז למה דוקרנים?

לאחר שהובהר מעל לכל ספק הצורך להרחיק את היונים לצמיתות, נדון באמצעים העומדים לרשותנו. בניגוד גמור לחרקים ומיני מכרסמים מסוימים, חל איסור מוחלט לפגוע ביונים או להמיתן, על פי החוק בישראל. מתוך כך, נדרש למצוא פתרון הומני המסתכם בהרחקתן.

על אף השם המפוצץ "דוקרנים", הם לא גורמים ליונים לפגיעה ממשית. בסך הכול, מדובר בדוקרנים העשויים מחומרים שונים (עליהם נפרט בהמשך), שמעבירים ליונים את המסר שלא כדאי להן לנחות על השטח שזה עתה מצאו, ומאותתים להן להתרחק ולמצוא מקום אחר לקנן בו.

אז למה דוקרנים?

 

אילו דוקרנים מצויים בשוק?

סוגי הדוקרנים הפופולריים ביותר הם דוקרני פלסטיק ודוקרני נירוסטה. לכל אחד היתרונות שלו, כאשר ברוב הפרמטרים דוקרני הנירוסטה נחשבים לאיכותיים יותר. היתרון הבולט של אלו העשויים פלסטיק במקרה של דוקרנים ליונים– המחיר. עלותם של דוקרני הפלסטיק נמוכה משמעותית מאלו של הנירוסטה, אם כי הם נחשבים לפחות אפקטיביים בצורה משמעותית. מייד נפרט אודות סוגי הדוקרנים השונים.

 

דוקרני נירוסטה

דוקרני נירוסטה נחשבים לנפוצים והמומלצים ביותר בישראל. הבסיס שלהם שקוף ועשוי בדרך כלל מפוליקרבונט, חומר שקוף וסינטטי שמטרתו לספק עמידות לפגעי מזג האוויר ולחום. על בסיס זה מונחים דוקרני הנירוסטה, קוצים כסופים בזוויות שונות על מנת לכסות בצורה מיטבית שטח הדוקרן מפני רגליהן של היונים. דוקרנים אלה למעשה מותאמים בדיוק למבנה כף הרגל של היונה ונועדו למנוע מהן לנחות.

דוקרני נירוסטה

 

התאמה לסוג השטח

הדוקרנים נועדו להיפרס בשטח אותו אתם מבקשים לכסות באמצעותם, ולשמור עליו נקי מנוכחות של יונים. ניתן להשיג אותם במגוון צורות. אלה הצורות העיקריות:

  • דוקרנים דגם N– שתי שורות של דוקרנים. דגם זה נותן מענה בעיקר לשטחים צרים וארוכים, כמו מעקות, צינורות, אדניות וקצוות גגות.
  • דוקרנים דגם Z– דוקרנים אלו בנויים משלוש שורות ומכסים שטחים מעט רחבים יותר מהדגם הקודם, כמו מזגנים, מרזבים, אדני חלונות מסוימים וצינורות עבים.
  • דוקרנים דגם W– הדגם הרחב ביותר המונה ארבע שורות של דוקרנים. כמובן שככל שיש יותר שורות, כך ניתן לתת מענה רחב יותר, וזה גם בדרך כלל אומר שהבעיה של היונים חריפה יותר. דגם זה נועד לשטחים רחבים כמו גגות ומרפסות הסובלות מקינון יונים בעצימות גבוהה.

 

אז למה נירוסטה?

ישנן מספר סיבות מדוע כדאי לבטוח בדוקרני הנירוסטה ולהתקינם על חשבון דוקרני הפלסטיק, אולם זה תלוי בהכרח בהיקף הבעיה שלכם מול היונים. במידה ומדובר ביונה טורדנית אחת שבאה והולכת אל אותו מקום בבית שלכם, ייתכן ושורת דוקרנים פשוטה מפלסטיק תסייע לכם ותביא להוצאות מינימליות. אולם אם הבעיה חריפה יותר, אפילו לא בצורה משמעותית, דוקרני נירוסטה הם הפתרון המועדף על פי דעתם של מרחיקי יונים מקצועיים. להלן הסיבות:

  • עמידות– דוקרני נירוסטה עמידים בצורה ניכרת יותר מאלו העשויים פלסטיק, אל מול פגעי מזג האוויר כמו רוח, חשיפה למי גשמים ושינויי טמפרטורה. אין שום צורך להחליפם או לתחזק אותם במשך פרקי זמן ארוכים למדי.
  • יעילות– דוקרני הנירוסטה מכילים כאמור, דוקרנים בזוויות שונות שמצליחים להרחיק את רגלי היונים מנחיתה על השטח בו הם פרוסים. יונה עקשנית תמצא דרך לנחות על דוקרני פלסטיק המונחים כולם בזווית ישרה.
  • אסתטיקה– דוקרני הנירוסטה פחות בולטים לעין, עד לרמה שהם כמעט בלתי נראים, בטח ממרחק.

אז למה נירוסטה?

 

עלויות

באשר לדוקרנים נגד יונים, מחיר הוא בעיקר מה שמעסיק את אלה הסובלים מנוכחותן של הציפורים הטורדניות. בעבר הבדלי המחירים בין הפלסטיק לנירוסטה היו משמעותיים, אך כיום מדובר בהפרש זניח במחיר ופחות זניח במבחן התוצאה. להלן התפלגות העלויות:

  • האפשרות הראשונה היא כמובן התקנת דוקרנים עצמאית, כולל רכישתם בכל אחת מהחנויות בסגנון "עשה זאת בעצמך", כאשר מדביקים את הדוקרנים על פני השטח המועדף על היונים. מחיר דוקרנים נגד יונים בחנויות אלו נע בין 20-40 שקלים לחצי מטר של דוקרנים.
  • במידה והיונים מקננות במקום שאין אליו גישה מסודרת או שמדובר במקרה של קינון אגרסיבי של מספר רב של יונים, ניתן גם להזמין התקנה מקצועית על ידי מרחיק יונים מוסמך, בעלות שנעה בין 70-120 שקלים למטר, לא כולל מע"מ. כאמור, מורכבות ההתקנה עלולה לייקר אותה.
  • במקרים בהם נדרשת מעורבות של ציוד לעבודה בגובה, כמו רתמות סנפלינג, או בבעיה הפוגעת בכלל דיירי הבניין, העבודה מתייקרת בעד 1,200 שקלים. במקרים אלו, על הדיירים לחלוק בהוצאות ההתקנה, שכן התקנת הדוקרנים בכל האזורים הרלוונטיים תעניק שקט לזמן רב.

עלויות

 

יש לפעול ללא דיחוי

לסיכום, כאשר מדובר בדוקרנים נגד יונים, מחיר לא צריך להוות מכשול. המחלות שהיונים עלולות להעביר, הנזק שצואתם עלולה לגרום והמאבק העיקש בציפור העיקשת לא פחות, כל אלה גרועים הרבה יותר ממחיר התקנת דוקרנים נגד יונים.

בהתחשב בסכנה, המחיר הוא זניח, ומומלץ מאוד לפעול ללא דיחוי על מנת לטפל בתופעה. הזמינו מרחיק יונים מקצועי המוסמך בהתקנת דוקרנים איכותית, או בצעו את התקנת הדוקרנים בעצמכם. שמרו על הבריאות של דיירי הבית, ושלחו את היונה לחפש מקום אחר לגור בו.

גילאור פסח - צוות ג'י הרחקת יונים
גילאור פסח - צוות ג'י הרחקת יונים

שמי גילאור, הבעלים של צוות ג'י הרחקת יונים.
התחלתי לפני כ-15 שנים בתור חברה להרחקת יונים ושמתי לעצמי מטרה שמאה אחוז מהלקוחות שלי יצאו מרוצים מכיוון שהייתה בעיית תדמית קשה לענף בזמנו.
בנוסף לשירותי הרחקת יונים, בחברת ''צוות ג'י'' מבצעים שירותי הדברה מקצועית כנגד מזיקים: תיקנים, נמלים, פשפש המיטה, הדברת מזיקי רכוש וחרקי מזון ולכידת מכרסמים. בחברה משתמשים בחומרי הדברה אשר אינם מזיקים לסביבה ומאושרים על ידי המשרד להגנת הסביבה.

שתפו עם חברים:
למעבר לחלק מסוים בעמוד זה