התקנת רשתות נגד יונים


ה
תקנת רשתות נגד יונים נחשבת לאחד הפתרונות הנפוצים ביותר לצורך הרחקת יונים. ישנם סוגים שונים של רשתות שעשויים להתאים לפתרון בעיית היונים. מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע שיבדוק את הבעיה ויציע את הפתרון היעיל ביותר. במאמר זה נפרט, ככל הניתן, על הנושא.

תופעה מתפשטת

זאת לא הייתה הפתעה גדולה כשהיונים התחילו להתנחל במרפסת ובחלונות. זה היה עניין של זמן. משיחות עם החבר'ה במעגלים החברתיים השונים הבנתם שזאת תופעה שמתפשטת כמו נגיף במגפה עולמית. בתחילה הם היו מזועזעים ומופתעים, אבל מאז הם הפכו למומחים מטעם עצמם וטוענים להכיר את כל מרחיקי היונים הטובים בעיר.

אם תתעקשו, הם יתנו לכם רשימה ארצית. מטרד היונים מחייב התגוננות ממגוון סיבות, העיקרית היא רפואית. מחלות יונים זה דבר אמיתי והצואה שלה מהווה גם מטרד אסתטי לא פשוט. ישנם מגוון פתרונות לבעיה אך התקנת רשתות נגד יונים מסתמנות כנפוצות ומומלצות ביותר.

 

הזמן עכשיו שירות התקנת רשת נגד יונים

להזמנת התקנת רשת נגד יונים –
לחצו על הכפתור וקבלו הצעת מחיר מצוות ג'י!

 

מחלה מסוכנת

ליונים יש משרד יחסי ציבור מצוין. עד שהן לא מתנחלות בחלונות ובמרפסות של עמך ישראל, הדימוי שלהן הוא של ציפור מבשרת שלום הנושאת עלה של זית. אבל בשנים האחרונות המציאות ניפצה את הדימוי. הממשק אדם-יונה אינו מעורר קונוטציות חיוביות. בנוסף למפעל ההתנחלויות המרשים שלהן הם גם מרבות ללכת לשירותים על ראשינו וללא רשותנו.

מילא תחושת ההשפלה, אבל מה קורה שיונים מלשלשות בקרבת גני ילדים וגני משחקים, או במרפסת, רגע לפני או בזמן שהילדים יצאו לשחק? יונים נושאות עימן קרציות, כינים, טפילים, נגיפים, פטריות ועלולות ליצור תופעת שרשרת רפואית עבור חולי מחלות רקע ובעלי מערכת חיסונית מוחלשת. גם אנשים בריאים, לכאורה, אינם חסינים ממחלות יונים. נשימת אבק משולב בצואת יונים עלול להיות מבוא למחלת ריאות כלשהי.

לא רק עניין של אסתטיקה

אף אחד לא רוצה לראות צואת יונים על הכביסה שלו, במרפסת, בגג או בחלון. גם לא נעים לראות אותה על גג הרכב או מכסה המנוע שלא וכשהיא היא נוחת על הראש זה לא רק מטרד, אלא גם השפלה. אבל מעבר לכך, מה שהחבר'ה לא מספרים זה שצואת יונים עלולה להפוך למפגע בטיחותי נסתר מהעין. הסממנים לתופעה זאת דווקא גלויים לעין, צואת יונה שלא הוסרה מרכב במשך תקופה ארוכה יוצרת פגם בשכבת הצבע.

זהו תהליך כימי שבגרסה חמורה יותר עלול ליצור קורוזיה. תופעה זאת מסוכנת כאשר התהליך הקורוזי מתרחש רחוק מהעין איפשהו על הגג, במרפסת או במסתורי הכביסה. החלודה שנוצרת מחלישה ויוצרת פגמים המצטברים עם השנים, במוטות או עמודים. תופעה זאת ניתנת לטיפול במגוון דרכים כולל התקנות רשתות להרחקת יונים.

תופעה מתפשטת

עשה זאת בעצמך

בעקרון, תמיד רצוי להתייעץ עם מומחים באשר להרחקת יונים בכלל ולגבי התקנת רשת נגד יונים בפרט. פתרונות מאולתרים עלולים רק לסבך את המצב. ישנם מרחיקי יונים שימליצו לבעלי הנכס שפנו אליו לבצע מספר פעולות לפני התערבותם. פעולות פשוטות אלה עשויות לפתור את הבעיה ללא צורך בהתקנת רשתות נגד יונים.

במקרה הרע, אם הם לא יצליחו, מרחיקי יונים חמושים ברשתות יגיעו לטפל בבעיה. פתרונות שאינם מצריכים התערבות מקצועית הם:

  • הקפדה על ניקיון במרפסת, גג וחלונות אם זוהתה פעילות ערה של יונים. נוכחותן שם מעידה על חיפוש מזון או על קינון. ניקיון קבוע של אזור צפוי לדלל משמעותית את מקורות המזון של היונים הרעבות
  • אם היונים נמצאות שם לצורכי דגירה וקינון יש צורך לאתר את קן היונים, בהקדם האפשרי, עדיף בשלבי בנייתו אך ניתן גם בשלבים מתקדמים יותר, כדי להרחיקו מהמקום. פירוק הקן יגרום ליונים לחפש אזור קינון בטוח יותר.
  • הצבת דחלילים של עורב או של ציפורים או טורפים אחרים הנחשבים לטורפי יונים. לדחלילים יש השפעה, לרוב זמנית, על היונים. בשלב כלשהו הן מתרגלות לנוכחותו הקפואה ומפסיקות לראות בו איום. לכן מומלץ שאחד הדחלילים יהיה עם ראש מסתובב. מה שעשוי לדחות עוד יותר את שובן של היונים
  • ספרי נגד יונים בדרך כלל אינו מומלץ על ידי מרחיקי יונים אך הן זמינים וזולים יחסית לרכישה. ישנם שני סוגי ספריי:
    1. ספריי דביק, שאמור לגרום ליונה תחושת חוסר נוחות מבלי לפגוע בה ולצורך הרחקתה
    2. ספריי מסריח, כמעט ואינו מורגש על ידי בני אדם.
  • התקנה של דוקרנים או קפיץ מקפיץ שנועדו למנוע מיונים גישה לאזורי הנוחות הרגילים שלהם נחשבת לטיפה יותר מורכבת מהאופציות הקודמות ויתכן שכדאי, לכל הפחות, להתייעץ עם מומחה בנושא.

פתרונות אלה לא הוכיחו עצמן לטווח ארוך בגלל שספריי דביק עלול לגרום לצבירת לכלוך באזור הדביק בו נמרח ובמגע עם השמש הוא עלול ליצור כתמים ונזקים לאזור. כמו כן, ספריי מסריח מתקשה להתמודד עם עונות השנה ומזגי אוויר חריגים. ניתן לנסות להשתמש בספריי פתרון משלים לדחלילים.

מחלה מסוכנת

מגוון רשתות להרחקת יונים

כאמור, התקנת רשתות נגד יונים נחשבת לפתרון היעיל ביותר להרחקת יונים. הצבתן מונעת מהיונים גישה לאזור הקינון או התזונה, ללא צורך התערבות אנושית. ברגע שהרשתות הותקנו כל מה שצריך לעשות זה לבדוק, מדי פעם את תקינותן. יתרון נוסף ברשתות הוא שיש מספר אופציות לבחור מהן:

  1. רשתות מפוליאתילן היו בעבר פופולאריות מאוד אך עם השנים התברר כי הן מהוות מטרד בטיחותי בגלל שהן דליקות יחסית.
  2. רשתות חשמליות הגורמות לשוק חשמלי בזרם נמוך ולא מזיק אשר מבריח את היונה מהמקום. החיסרון של רשתות חשמליות הוא בכך שקשה לתחזק אותן לאורך זמן והן עלולות להתקצר לאחר פרק זמן מסוים, במיוחד כאשר הן חשופות לאוויר הפתוח.
  3. רשת מניילון שקוף, המזכירה בצורתה רשת דייג. רשת זאת מתאימה יותר למרפסות בגלל שהיא נסתרת מהעין בזכות שקיפותה. רשתות ניילון, עשויות ממונופיל, נחשבות למועדפות על אנשי מקצוע.
  4. רשת העשויה ממתכת מגולוונת נחשבת לעמידה, יחסית, מפני אש. היא מתאימה לשטחים מצומצמים יותר כמו מרפסות שירות בגלל שהיא כבדה יחסית. כמו כן לא ניתן להסתיר אותה והיא עלולה להוות מפגע אסתטי ולאחר מספר שנים תופיע חלודה.
  5. רשתות יונים מפלסטיק. נחשבות לזולות יחסית. חשיפה לאורך זמן לשמש תוביל להתבלות המוצר. מרחיקי יונים נמנעים לרוב מלהשתמש בהן אך הן נחשבות אופציה נוחה להתקנה עצמית.

במקרים רבים רשת יונים יכולה גם להרחיק ציפורים אחרות. לכן יש רשתות עם חורים בגדלים שונים. רשתות יונים עם חורים בגודל 4 ו-5 ס"מ נחשבות לשימושיות ביותר.

מגוון רשתות להרחקת יונים

 

איש מקצוע בשטח

על פניו, התקנת רשת נגד יונים נראית פשוטה יחסית. אפשר לצפות בסרטון וחצי ביוטיוב, לפנות את סוף השבוע והרשת הותקנה. אך האם היא תחזיק מעמד, במשך שנים, או כל סופ"ש שני אחרי ההתקנה יוקדש לסוגיות תחזוקה? לכן מומלץ להיעזר באיש מקצוע שיתקין את הרשתות וימליץ על הרשת המתאימה ביותר.

כמו כן, כאשר הדירה ממוקמת בקומה גבוהה התקנת רשת עלולה להיות מסוכנת. בנוסף לכך, מרחיק יונים עשוי להבחין כי בעיית היונים תיפטר באופן היעיל ביותר אם ירשתו מספר דירות או את כל הבניין. עבודה מסוג זה מצריכה, לעיתים, שימוש בבמות הרמה או בציוד סנפלינג לצורך התקנת הרשתות. לכן מומלץ, בעת התקנת רשתות נגד יונים, להיעזר באנשי מקצוע.

גילאור פסח - צוות ג'י הרחקת יונים
גילאור פסח - צוות ג'י הרחקת יונים

שמי גילאור, הבעלים של צוות ג'י הרחקת יונים.
התחלתי לפני כ-15 שנים בתור חברה להרחקת יונים ושמתי לעצמי מטרה שמאה אחוז מהלקוחות שלי יצאו מרוצים מכיוון שהייתה בעיית תדמית קשה לענף בזמנו.
בנוסף לשירותי הרחקת יונים, בחברת ''צוות ג'י'' מבצעים שירותי הדברה מקצועית כנגד מזיקים: תיקנים, נמלים, פשפש המיטה, הדברת מזיקי רכוש וחרקי מזון ולכידת מכרסמים. בחברה משתמשים בחומרי הדברה אשר אינם מזיקים לסביבה ומאושרים על ידי המשרד להגנת הסביבה.

שתפו עם חברים:
למעבר לחלק מסוים בעמוד זה