דוקרן להרחקת יונים

דוקרני יונים נהיו חלק מהנוף המוכר של הבתים והמרפסות בערים בכל רחבי הארץ. למה? כי היונים מגיעות לכל מקום, לכל גובה ותמיד תמיד – בבוקר המוקדם כשאנחנו עוד מסתובבים במיטה ולא חושבים על המשימות של היום הבא

תכננתם יום חופש, לישון עד מאוחר, לקום ולשתות את הקפה שלכם במרפסת, אבל מה לעשות? להקת יונים חירבה לכם את השינה, לכלכה את המרפסת ונוצות יונים ממלאות את הבית. תודו שלא כך תכננתם להתחיל את היום. אל חשש, הפתרון מונגש. דוקרן להרחקת יונים הוא הפתרון הכי טוב והכי יעיל שתוכלו למצוא. בוודאות.

קצת רקע על דוקרן להרחקתם של היונים

אם בעבר היחידים שהיו להם את הפתרון ליונים היו החקלאים, שמפגשם עם היונים היה מחריב השדות ופוגע אנושות בפרנסת האיכרים ועובדי האדמה וכדי למגר את התופעה היו מקימים דחלילים ובמקרים חמורים אף השתמשו בדרכים אגרסיביות למדי כי להרחיק את היונים, כיום המצב השתנה.

קצת רקע על דוקרן להרחקתם של היונים

 

למה צריך דוקרן להרחקת יונים?

המודעות לחי ולטבע התגברה והבתים והבניינים הגבוהים, בדיוק כמו שלנו, הפכו לחלק מהחיים של היונים. אמנם אין בנו רצון לפגוע ביונים ובאזור המחייה הטבעי שלהן, כי הן חמודות בסך הכל, אך עדיין יש בנו רצון גדול לשפר את חיינו ולמנוע מיונים להתקרב לטריטוריה הפרטית שלנו, ללכלך, להשחית ולפזר מחלות שהן מביאות איתן. בדיוק לשם כך המציאו את הדוקרנים להרחקת היונים.

 

למה חשוב להתקין דוקרן להרחקת יונים?

למרות שאין ליונה כוונת זדון, היא כן מביאה עמה אינספור מחלות במרביתן מורכבות ומסוכנות, במיוחד לילדים. דבר נוסף שהוא לא פחות חשוב: יונים לא מבחינות בין אם הבית ישן או חדש, ולכל פינה בה הן יוכלו להקים בה קן לגוזלים שלהן, הן יכנסו. אז עדיף למנוע זאת.

דוקרנים הם בדיוק הקו הדק שמפריד בין היונים לבית שלכם, בעצם, לשקט שלכם. מלבד הסכנות הברורות, חשוב לא פחות גם השקט הנפשי שלכם, והדוקרנים מרחיקים את היונים והן יודעות לזהות אותם מרחוק ומפחדות מהם. לדוקרנים סוגים רבים והינם עשויים משלל חומרים ולכל אחד מהם יתרונות וחסרונות, כמו לכל דבר בחיים, ובשביל זה אנו כאן.

למה חשוב להתקין דוקרן להרחקת יונים?

 

דוקרן פלסטיק

דוקרנים להרחקת יונים הם לא המצאה חדשה, אך לאחרונה הביקוש אליהם גבר. דוקרנים כאלה ואחרים יכולים להיות ממתכת, נירוסטה, פלסטיק ועוד שלל חומרים במגוון צורות שאותם תוכלו לבחור בעצמכם.

לכל חומר וחומר יש את היתרונות והחסרונות שלו. למשל, דוקרני פלסטיק גם כן מרחיקים יונים והחומר ממנו עשוי הדוקרן פחות אלים ופחות פוצע את היונים, אם חלילה הן מגיעות. דבר כזה חשוב לציין כי אנחנו רוצים להרחיק אותן, לא להרוג אותן חס וחלילה, אחרי הכל הטבע האורבני והסביבה חשובים לא פחות.

דוקרן פלסטיק

קראו גם על הפתרון של רשת נגד יונים >>>

בחירת דוקרנים להרחקת יונים לפי עמידות החומר

מצד שני, חשוב לא פחות – עמידות החומר. הפלסטיק יציב ועמיד פחות ממתכות וכדומה ולעיתים ברוחות וגשמים הוא נופל. חיסרון נוסף הוא כמובן השימוש בפלסטיק שמזיק לכדור הארץ. יש לציין שעקב המודעות הגדולה לחשיבות שמירה על כדור הארץ ירוק ונקי, יותר ויותר יצרנים מייצרים דוקרנים להרחקת יונים מחומרים מתכלים שלא פוגעים בסביבה ואיכותיים ביותר.

 

דוקרן נירוסטה או ברזל

ליונים יש יכולת שכולנו היינו רוצים, במידה כזאת או אחרת. מנחשים על איזו יכולת אנחנו מדברים? לעוף, כמובן. מי לא היה רוצה במקום ללכת לשוק ברגל אלא להתעופף צ׳יק צ׳ק, לעשות קניות ולחזור הביתה תוך קבלת אוויר טוב? כולם. כנראה.

היכולת הזו של היונה גורמת לה להופיע בכל מקום, עם דגש על כל מקום. יונים מגיעות לבתי עסק, בתי קפה, מפעלים וכדומה ועל כך נדרשים דוקרנים הרבה יותר מאסיביים וחזקים להרחקתם של היונים, להבדיל מהדוקרנים שמשתמשים בהם בבית.

דוקרנים אלו עשויים מנירוסטה ומתכת לעיתים, שהופך אותם לחזקים ועמידים יותר. כמו כן, להבדיל דוקרני הפלסטיק שאותם אפשר להזיז (אך לא מומלץ לגעת בהם בלי כפפות), את דוקרני הנירוסטה קשה יותר להזיז, להפריד ויש לבחור מידות יחסית מדויקות של הדוקרנים.

דוקרן נירוסטה או ברזל

 

האם כל אחד זקוק לדוקרן להרחקת יונים?

כמו שציינו וכמו שאתם לבטח מתארים לעצמכם, שהותם של היונים בביתכם הוא לא חוויה נעימה במיוחד וכדאי מאוד להתגונן מפניהן. אם אתם מתלבטים לגבי דוקרנים בדירתכם הפרטית, חשוב לציין שאין סיבה לגדר את כל הבית, כמובן. רק את המקומות בהם אתם יודעים שהיונים מגיעות, נשארות ומפריעות לכם.

אם מדובר בעסק שלכם (בתי קפה ומסעדות נדרשות להתקין דוקרנים ולמנוע כניסת יונים ועל כך תוכלו לקרוא בהרחבה גדולה יותר באתרים המתאימים של הרשויות), אז הדבר חשוב פי כמה וכמה כי כאן בריאותם של העובדים, הלקוחות ושלכם עומדת על הכף. כיוון שמדובר באחד היצורים היותר מלכלכים שקיימים, הניקיון לא פחות חשוב וגם מפני הדוקרנים מגינים. יונים אוהבות מאוד בלאגן ומקומות מסתור בהן תוכלנה להקים את הקן שלהן.

 

לאילו מקומות יונים יכולות להגיע?

אם סיימנו את הפסקה הקודמת בכך שיונים אוהבות ונמשכות לבלגן, אבק ומקומות אליהם לא תמיד זוכרים לנקות ולסדר, נמשיך ונציין את המקומות הברורים וההזויים כאחד שאליהם היונים מגיעות. יש לציין שדוקרנים רבים להרחקת יונים יכולים להגיע בגדלים וצורות שונות, בדיוק מהסיבה הזאת שיונים מגיעות לכל מקום.

לאילו מקומות יונים יכולות להגיע?

 

התקנת דוקרן בתוך הבית

אם מדובר בדירות ישנות ובניינים ישנים שחלון המקלחת פונה החוצה, כדאי מאוד להתקין על אדן החלון דוקרן. אם הדוד שלכם נמצא גם הוא בשירותים, ולא על הגג, עוד יותר חשוב לדאוג גם לניקיון האזור וגם לדאוג שיהיו שם כמה דוקרנים. כמו כן יונים כמובן אוהבות להגיע למרפסת, קרוב למטבח (שוב, אם חלון המטבח פונה החוצה) על אדניות העציצים שאתם כל כך אוהבים ומחוברים אליהם.

 

האם כל אחד יכול להתקין דוקרנים?

כאשר אתם הולכים לרכוש דוקרנים להרחקת יונים, וודאי ישאלו אתכם באיזה מקום תרצו לשים אותם, כלומר – בבית או לעסק. אם מדובר בעסק שלכם רצוי להביא אנשי מקצוע שמתקינים דוקרנים באופן מקצועי ובטוח, שעל הדרך יוכלו לתת לכם עצות כאלה ואחרות ועליהם תוכלו לקרוא באתרים המתאימים.

אם מדובר בבית שלכם, ישנם מקומות שתוכלו בהחלט להתקין את הדוקרנים בעצמכם, אך אם מדובר במקום מסוכן וגבוה, רצוי גם כאן להתייעץ עם בעל מקצוע מנוסה ואחראי שיעשה את העבודה במקומכם, גם אם זה עולה קצת יותר.

האם כל אחד יכול להתקין דוקרנים?

 

היכן ניתן לרכוש דוקרנים להרחקת יונים?

למעט דוקרנים מיוחדים וספציפיים, את רוב סוגי הדוקרנים ניתן לרכוש בחנויות לבית, גדולות וקטנות כאחד. עם נדידתן העצומה של היונים לארץ שלנו היונים הגיעו בכמויות אדירות ומילאו מרפסות שלמות, וחוץ מזה, הן גם הביאו פרנסה רבה להרבה בתי עסק ומכולות שכונתיות כאלה ואחרות שאפילו הן מוכרות לעיתים דוקרנים להרחקת יונים.

לרכישת דוקרנים נגד יונים מקצועיים של צוות ג'י>>>

כמובן בגדלים סטנדרטיים יותר המתאימים למקומות קטנים יותר, כאלו שאם תשימו שם את הדוקרנים, הם ״יסגרו לכם את הפינה״. דוקרנים מצילים לכם את הבריאות, הבית, העסק והשקט הנפשי. כל מה שהכי חשוב.

גילאור פסח - צוות ג'י הרחקת יונים
גילאור פסח - צוות ג'י הרחקת יונים

שמי גילאור, הבעלים של צוות ג'י הרחקת יונים.
התחלתי לפני כ-15 שנים בתור חברה להרחקת יונים ושמתי לעצמי מטרה שמאה אחוז מהלקוחות שלי יצאו מרוצים מכיוון שהייתה בעיית תדמית קשה לענף בזמנו.
בנוסף לשירותי הרחקת יונים, בחברת ''צוות ג'י'' מבצעים שירותי הדברה מקצועית כנגד מזיקים: תיקנים, נמלים, פשפש המיטה, הדברת מזיקי רכוש וחרקי מזון ולכידת מכרסמים. בחברה משתמשים בחומרי הדברה אשר אינם מזיקים לסביבה ומאושרים על ידי המשרד להגנת הסביבה.

שתפו עם חברים:
למעבר לחלק מסוים בעמוד זה