דחלילים להרחקת יונים

מי מאיתנו לא מכיר את התמונה הידועה של דחליל השומר על שדה חקלאי? דחלילים כל כך מזוהים עם ענף החקלאות שגם בתרבות, באמצעות סרטים, ספרים וסדרות, מתוארים דחלילים המוצבים במרכזו של שדה חקלאי ומגינים על התבואה השונה שמגדל החקלאי מפני מזיקים שונים ועופות. אולי תופתעו לשמוע, אך דחליל הוא גם אחד הפתרונות לבעיית היונים. דחלילים להרחקת יונים מאפשרים התמודדות יעילה עם המטרד המעופף, תוך כדי הבאת תוצאות בשטח.

בעיה ושמה יונה

כשקראתם כילדים על היונה של נוח עם עלה של זית, בטח לא חשבתם לעצמכם שאתם עשויים לפתח רגשי שליליים כלפי אותה חיה. יונה היא אחת מיני ציפורים רבות, אך לעומת תוכים או שחפים, שאפשר לראות באור חיובי בגני חיות או בחופי הים, יונה מהווה מטרד של ממש לאדם מאז התפתחות הערים.

יונים מוצאות את הסביבה העירונית כסביבת מחיה ראויה. מכיוון שלא מדובר בחיה עם תודעה של אדם המסוגלת להתחשב בזולת, אנו נאלצים לסבול את המטרדים שמגיעים עם החיה הזאת.

בעיה ושמה יונה

 

הפרעה באזורי מגורים

לא סתם יונים נמצאות באזורי מגורים. יונה היא חיה שמעדיפה לחיות קרוב לקרקע ביחס לציפור. מצד שני, היא כן מבצעת פעולות תעופה שונות. לכן, סביבת המגורים של האדם היא הסביבה המתאימה לה ביותר. האדם חי בבנייני מגורים משותפים או בבתים מגורים, כך שהיונה יכולה להנות מהעובדה שמדובר באזורי מחיה שאינם גבוהים מדי וקרובים לקרקע, אך בכל זאת נמצאים מספיק גבוה באוויר השמים.

היונה מטרידה אותנו בדרכים רבות. היא פולשת למסתורי כביסה וגגות, מטילה את הצואה שלה בהם ובעדן החלון, פוגעת ברכוש שנמצא במרפסות ונוקרת עם המקור שלה על תריסים. לכל אלו אפשר להוסיף את הרעש הכבד שניתן לשמוע בבקרים, הבוקע מגרונה של היונה, והרי לכם מטרד שקשה להתמודד איתו.

 

נזקים שונים שעשויים להגרם עקב הימצאות יונים

 

דחלילים להרחקת יונים כפתרון

כמעט כמו לכל גורם עוין בסביבה, גם ליונים האדם מצא ומוצא פתרונות שונים, כדי להעלים את המטרדים השונים שגוררות איתן היונים. אחד הפתרונות הללו, שרלוונטי לחלונות, מסתורי כביסה וגגות, הוא דחליל נגד יונים. הרעיון של דחלילים להרחקת יונים הגיע מעולם החקלאות.

כפי שחקלאים השתמשו בעיקר בעבר בדחליל בדמות אדם כדי להרחיק ציפורים שונות מגרימת נזק ליבול, מרחיקי היונים משתמשים בדחליל משלהם כדי להרחיק את היונים מסביבת המגורים של האדם. מכיוון שאי אפשר למקם אדם על עדן החלון או על גג רעפים, הוחלט לפתח דחלילים בצורה של ציפורים אחרים, שמבצעים הרתעה כלפי היונים.

דחלילים להרחקת יונים כפתרון

 

שימוש פשוט

לשימוש בדחלילים להרחקת יונים יש כמה יתרונות. היתרון הראשון שניתן להסביר הוא השימוש הפשוט בדחלילים נגד יונים. יונה יכולה להוות מטרד רציני נגד האדם, כך שפתרון פשוט כנגד מטרד מסובך הוא תמיד מבורך. השימוש הפשוט בא לידי ביטוי גם ברעיון ובעיקרון השימוש בדחליל, שלא מצריך משאבים גדולים מדי, אך גם בפרקטיקה עצמה.

על עדן החלון למשל, ניתן פשוט להניח את הדחליל ולתת לו לעשות לבד את עובדת ההתרעה. פשטות היא עניין מהותי, שכן בתקופה בה אנחנו נאלצים גם לנהל קריירה וגם לנהל זוגיות ומשפחה, יחד עם שאר הצרכים השונים שלנו, לפעמים אנו מתקשים לגשת אל בעיות נוכח המורכבות שלהן. פתרונות פשוטים, כמו דחלילים נגד יונים, מאפשרים לנו לפעול ולשפר את איכות החיים שלנו.

 

מה היתרונות של שימוש בדחלילים להרחקת יונים?

  • אפשרויות בחירה רבות
  • יעילות גבוהה יחסית
  • פתרון קל ונוח
  • מיקום פשוט על עדן החלון
  • ניתן להתקין בכל חלון
  • התמגנות מפני היונים מבלי לנקוט בפעולה אקטיבית
  • עלות נמוכה ביחס לתועלת

 

סוגי דחלילים שונים

במהלך פיתוח דחלילים להרחקת יונים, ישבו וחשבו מרחיקי היונים כיצד ניתן יהיה להרחיק את היונה הממוצעת באמצעות דחליל. מכיוון ששימוש בדחליל קלאסי, דמוי אדם כאמור, אינו אפשרי, החליטו מרחיקי היונים לברר איזה חיות בגדלים קומפקטיים יכולות להרתיע את היונים.

נמצא כי יונות נרתעות מינשופים ועורבים. ינשופים ועורבים מתאימים גם לשמש כדחלילים נגד יונים. הגודל שלהם קטן באופן משמעותי מהגודל של בן האנוש, כך שניתן למקם אותם על עדן החלון למשל. בנוסף, המראה שלהם לא אמור להפריע יותר מדי מרחוק, מכיוון שזה טבעי לראות ציפורים בסביבת מגורים.

סוגי דחלילים שונים

 

לקריאה על פתרונות נוספים להרחקת יונים: דוקרנים נגד יונים, רשת נגד יונים.

עקרונות מנחים להצבת דחלילים

  • מיקום הגיוני
  • מראה מציאותי
  • גודל מציאותי

 

מיקום דחלילים

כאשר מחליטים להשתמש בדחלילים להרחקת יונים, יש לעבוד לפי מספר עקרונות. העקרון הראשון נוגע למיקום הדחלילים. חשוב למקם את הדחלילים במיקום הגיוני, מכמה סיבות. ראשית, מכיוון שהיונה היא בעל חיים בעל מספיק חכמה כדי להבין שמשהו לא מסתדר, אם היא תראה ינשוף או עורב ממוקם בצורה לא הגיונית על עדן החלון לדוגמא, היא עשויה להבין שמדובר בדבר שאינו אמיתי.

זה אולי נשמע מובן מאליו, אבל מאוד לא מומלץ למקם את הינשוף או העורב בשכיבה.

 

מראה מציאותי לדחליל

כשאתם רוכשים דחליל, חשוב שתפעלו לפי העקרון הבא. דחליל נגד יונים צריך להראות כמה שיותר מציאותי. ככל שהדחליל יראה מציאותי יותר, כך הסיכוי שלו להרתיע את היונה יהיה גבוה יותר. דחליל יוצר הרתעה כנגד היונה רק אם הוא באמת יוצר במוח שלה תחושה תודעתית שמדובר באיום. אם הדחליל לא יראה מציאותי מספיק, הרי שהרתעה לא תיווצר אצל היונה.

מראה מציאותי לדחליל

 

גודל מציאותי

לא רק המראה של הדחליל צריך להיות מציאותי. חשוב מאוד להקפיד גם על הגודל של הדחליל, כדי שהיונה לא תרגיש במשהו לא הגיוני. לצורך העניין, יונים עשויות להיות מורתעות מאדם יותר מאשר עורב או ינשוף. למרות זאת, אנו לא ממקמים דחלילים מיניאטוריים של אנשים על עדן החלון או על גג רעפים, מכיוון שהיונה תבין שלא מדובר בדבר הגיוני.

היונה ראתה כבר בני אדם ומודעת לכך שהגודל שלהם לא זהה לגודל שלה. לכן, כאשר רוכשים דחלילים להרחקת יונים, חשוב לרכוש דחלילים שיוצרו בגודל הגיוני.

 

איך ממקמים דחליל להרחקת יונים?

  • בוחרים דחליל אותו אתם מעוניינים לרכוש
  • רוכשים את הדחליל
  • במידה ואין צורך בהתקנה (עדן החלון, גגות שטוחים) מציבים את הדחליל
  • אם קיים צורך בהתקנה (גגות רעפים) יוצרים קשר עם מתקין
  • מבצעים התקנה בטוחה באמצעות איש מקצוע

 

דחליל הוא לא צעצוע

המשפט הזה משתמע לשתי פנים. קודם כל, אם אתם מעוניינים בדחליל נגד יונים, אל תלכו לחנות צעצועים שממוקמת קרוב ליד ביתכם. דחליל נבנה בצורה מדויקת ובגודל מדויק, כך שרכישת בובת עורב לא תסייע לכם. מנגד, אם אתם קונים דחליל כזה, הרחיקו אותו מילדים קטנים. לא מדובר על משחק. בנוסף, דחלילים כאלו נמצאים על מקומות כמו עדן החלון, ואתם לא רוצים שילדים קטנים יתקרבו לשם.

דחליל הוא לא צעצוע

 

רכישת מוצרים איכותיים

להצלחה של הדחליל יש קשר מהותי לאיכות של המוצר שתרכשו. דחליל איכותי הוא כזה שיהיה עשוי בגודל הגיוני, שיהיה בעל מראה התואם את המציאות, אך גם כזה שיהיה בעל משקל סביר, על מנת שלא יעוף ברוח. בנוסף, מומלץ שהדחליל יהיה עשוי מחומרים איכותיים, כדי שלא ישבר או יפגע בקלות מתנאי סביבה שונים.

גילאור פסח - צוות ג'י הרחקת יונים
גילאור פסח - צוות ג'י הרחקת יונים

שמי גילאור, הבעלים של צוות ג'י הרחקת יונים.
התחלתי לפני כ-15 שנים בתור חברה להרחקת יונים ושמתי לעצמי מטרה שמאה אחוז מהלקוחות שלי יצאו מרוצים מכיוון שהייתה בעיית תדמית קשה לענף בזמנו.
בנוסף לשירותי הרחקת יונים, בחברת ''צוות ג'י'' מבצעים שירותי הדברה מקצועית כנגד מזיקים: תיקנים, נמלים, פשפש המיטה, הדברת מזיקי רכוש וחרקי מזון ולכידת מכרסמים. בחברה משתמשים בחומרי הדברה אשר אינם מזיקים לסביבה ומאושרים על ידי המשרד להגנת הסביבה.

שתפו עם חברים:
למעבר לחלק מסוים בעמוד זה