ציוד להרחקת יונים

גם אם אתם אנשים של בוקר, לקום מהמיטה אחרי שינה טובה היא לא תמיד החלק הפשוט ביותר ביום. היא הופכת לפעולה קשה יותר אם אתם לא מתעוררים באמצעות השעון המעורר שלכם, אלא בעקבות רעשי גרגור ונקירה של יונים. יונים הפכו למטרד משמעותי בחיים השגרתיים שלנו. באמצעות ציוד להרחקת יונים, עליו נפרט במאמר הבא, ניתן לשים סוף למטרד הזה.

הרחקה באמצעים שונים

הם מגרגרות על עדן החלון? מופיעות במפרסת לעיתים תכופות? מקוננות במסתור הכביסה? יונים מהוות מטרד למי שגר בבית צמוד קרקע או בבניין מגורים. ברגע שהן מוצאות מקום נוח, זה נראה כמעט בלתי אפשרי לגרום להן לזוז משם. במקום לדפוק על התריסים, למחוא כפיים או לעשות רעשים שונים – פעולות שעשויות להרחיק את היונים בטווח זמן מידי אך קצר מאוד, ניתן להשתמש באמצעים שונים של ציוד למרחיקי יונים על מנת להיפטר מהמטרד הזה.

 

סוגים של ציוד להרחקת היונים

ישנם כמה סוגים של ציוד כזה שבאמצעותו ניתן לומר שלום ליונים שמפריעות לכם בחיי היומיום. שני הסוגים העיקריים מתחלקים לשניים:

  1. ציוד "טיפש" – ציוד שאינו טכנולוגי ומרחיק את היונה באמצעות הצבת מכשול פיזי.
  2. ציוד אלקטרוני – ציוד המבוסס על טכנולוגיות שונות.

בשתי הקטגוריות הללו ישנם מספר ציודים שונים שניתן להרחיק באמצעותם יונים, כמו:

  1. רשתות להרחקת יונים
  2. דוקרנים להרחקת יונים
  3. דחלילים
  4. מכשירי אולטרסונים
  5. מכשיר זרם חשמלי
  6. מערכת לייזר

 

רשתות להרחקת יונים

הרשתות הללו הן אולי הציוד להרחקת יונים הקלאסי ביותר. באמצעות הרשתות הללו, ניתן למנוע את ההגעה של היונים אל אזורים מסוימים בסביבת הבית. המקום הנפוץ ביותר בו ניתן להשתמש ברשתות הללו הוא מסתור הכביסה. הרשתות הללו מותקנות מחוץ למסתור הכביסה ובכך מונעות מהיונים גישה אל המקום הזה.

 

דוקרנים להרחקת יונים

הדוקרנים הם אמצעי שמסייע בהרחקת יונים בצורה מאוד פשוטה. הדוקרנים הללו עשויים מנירוסטה, כאשר הם מחוברים למשטח ישר שעשוי לרוב מפלסטיק או מחומר קשיח אחר. את הדוקרן ניתן להציב על כל משטח ישר, כמו עדן החלון או מעקה של מרפסת. הדוקרנים הללו גם מונעים מהיונה גישה אל אותם המקומות, מכיוון שהיא לא יכולה לעמוד עליהם, וגם מרתיעים אותה מלחזור אל אותו המקום.

 

דחלילים – לא רק בשדות חקלאיים

דחלילים לא נמצאים רק בשדות תירס, מונעים מציפורים שונים להגיע ולהסב נזק לגידולים השונים. ישנם דחלילים שמיועדים גם להרחקת יונים בבית. הם לא נראים כמו הדחלילים המוכרים מאותם שדות חקלאיים, עם כובע ומראה דמוי אדם.

הדחלילים הללו מעוצבים לרוב בצורה של חיה שתרתיע את היונה. למשל, ניתן למצוא דחלילים כחלק מציוד להרחקת יונים שמעוצבים כינשופים, בגודל ריאליסטי, מה שמרתיע את היונה מלהתקרב למקום בו מוצב הדחליל.

 

הרחקה אולרטסונית

הציוד הבא שמסייע בהרחקת יונים הוא ציוד טכנולוגי. באמצעות מכשירים אולטרסונים – מכשירים המפיקים צלילי רעש בתדרים מסוימים, ניתן להרחיק את היונה. היונה שומעת את הרעש, שנחשב עבורה לבלתי נסבל, ומתרחקת מיד. אל תחששו לפגיעה באיכות החיים שלכם, מכיוון שמדובר על רעש בתדר שאינו ניתן לשמיעה על ידי האדם.

 

הרחקה חשמלית

דרך נוספת להרחקת היונים באמצעים טכנולוגיים, היא באמצעות פסי חשמל. הפסים הללו מותקנים על גגות, במקומות ספציפיים שידוע שאליהם היונים מגיעות. המתח של פסי החשמל הללו נמוך יחסית. כאשר היונים נוחתות על הגג, הן נוחתות למעשה על אותם פסי חשמל ומקבלות זרם חשמלי.

המתח הנמוך גורם לכך שהיונים לא ימותו או יחוו נזק משמעותי שימנע מהן לתפקד. אותו זרם חשמלי יוצר תחושה לא נעימה אצל היונה ומרחיק אותה במיידי. היונה תזכור בסופו של דבר את מראה הפסים החשמליים ותתרחק מהם.

 

הרחקה באמצעות מערכות לייזר

אם הציוד להרחקת יונים לא נשמע כל כך מתוחכם לדעתכם עד עכשיו, חכו שתשמעו על הפתרון הבא. באמצעות מערכת לייזר חכמה, ניתן לגרום ליונים לא להגיע אל מקומות מסוימים בגגות. מערכת הלייזר הזאת שולחת קרן אל היונים בכל פעם שהן מגיעות למקום מסוים על הגג. הדבר מרתיע את היונים וגורם להן להתעופף מהמקום. לאחר מספר פעמים, הן יתחילו לזכור את המקום ככזה שלא כדי לנחות בו ויורחקו.

גילאור פסח - צוות ג'י הרחקת יונים
גילאור פסח - צוות ג'י הרחקת יונים

שמי גילאור, הבעלים של צוות ג'י הרחקת יונים.
התחלתי לפני כ-15 שנים בתור חברה להרחקת יונים ושמתי לעצמי מטרה שמאה אחוז מהלקוחות שלי יצאו מרוצים מכיוון שהייתה בעיית תדמית קשה לענף בזמנו.
בנוסף לשירותי הרחקת יונים, בחברת ''צוות ג'י'' מבצעים שירותי הדברה מקצועית כנגד מזיקים: תיקנים, נמלים, פשפש המיטה, הדברת מזיקי רכוש וחרקי מזון ולכידת מכרסמים. בחברה משתמשים בחומרי הדברה אשר אינם מזיקים לסביבה ומאושרים על ידי המשרד להגנת הסביבה.

שתפו עם חברים:
למעבר לחלק מסוים בעמוד זה