הרחקת יונים בכפר יונה

אחד המטרדים הגדולים שהחיים במרחב עירוני מביאים עימם הוא מטרד היונים. הציפור העיקשת הזו מגיעה בדרך כלל בלהקות, כאלה שממש לא ממהרות להסתלק להן. הן מוצאות את עצמן מקננות במסתורי הכביסה, במרפסות ומעל הגגות שלנו. אבל עד כמה שהציפור הגמלונית הזו הפכה להיות חלק מחיינו, היא מביאה עימה מחלות, נזק ותסכול. לכן, אם הגעתם למצב בו אין מנוס מהרחקת יונים בכפר יונה (למרבה האירוניה), הנה כל מה שחשוב לדעת:

מטרד של ממש

אם לא די בהיותן עקשניות ומצויות במדרכות הרחובות והפארקים, היונים מלוות אותנו גם כשאנו חוזרים הביתה, ומגלים שאנחנו חולקים אותו כעת. אלא שהדייר הזה לא רצוי בשל יותר מסיבה אחת – היונים הן מטרד של ממש, בעיקר מכיוון שהן מפגע תברואתי עם כנפיים.

הן נושאות עימן מחלות, טפילים וקרציות, שעלולות לגרום להתפרצויות אלרגיות קשות, גירודים ואף מחלות ריאות כאלה ואחרות. סמל לשלום? תחשבו שוב. אם אתם זקוקים להרחקת יונים בכפר יונה, מומלץ לפעול במהירות וביעילות.

 

בחרו באיש מקצוע

רבים יוצאים מנקודת הנחה שניתן לבצע הרחקת יונים יעילה ומדויקת גם ללא סיוע מצד אנשי מקצוע. תחום הרחקת היונים הוא רחב ומגוון, ולכן ברוב המוחלט של המקרים יהיה זה יעיל יותר אם לכל הפחות תיוועצו בחברה מקצועית להרחקת יונים, מאחוריה ניסיון עשיר בתחום עם שלל מקרים.

היונה חכמה יותר מכפי שחושבים, והתנהלות לא נכונה במסגרת ניסיונות ההרחקה, עלולה רק להעמיק את הבעיה. בסופו של דבר, אם נדרשת הרחקת יונים בכפר יונה, כדאי לברר אודות איש מקצוע מומלץ שיטפל בשורש העניין אחת ולתמיד.

 

העתיד כבר כאן

מאחר והחוק אומר במפורשות שחל איסור להרעיל, להדביר או להמית יונים, במרוצת השנים החלו להמציא מגוון אמצעים ידידותיים לסביבה (וגם ליונה, בין היתר) שתרחיק את היונים מבלי לפגוע בהם פיזית. להלן מספר מוצרים מהם ניתן להתרשם במסגרת ההדברה האלקטרונית:

  • פסי דריכה חשמליים – פסים עליהן היונים הטורדניות מנסות לנחות, ומרגע הנחיתה הן מקבלות פולס חשמלי שמרתיע אותם ומרחיק אותן מהאזור. היונה תזכור איזה אזור נחשב "מחוץ לתחום", וסביר שלא תפקוד אותו שוב.
  • הרתעה קולית – מערכות קוליות שמפעילות סאונד מרתיע ולמעשה מרחיקות את היונים על ידי גלי קול.
  • אמצעי לייזר – ניתן להרחיק יונים גם באמצעות קרני לייזר המופעלות בצורה אוטומטית מרגע הופעת היונים באזור הרלוונטי, ועשויות להיות יעילות למדי.

 

דוקרנים

החיסרון הבולט בהדברה האלקטרונית הוא בעיקר המחיר. מדובר באמצעים שנאמדים במאות שקלים, לא כולל התקנה על ידי טכנאי מוסמך. עבור אלו שסובלים מבעיית יונים אך בכל זאת רוצים לשמור על הכיס, הדוקרנים תמיד שם לשירותכם. הדוקרנים מגיעים למעשה על משטחי סיליקון או פלסטיק, ומטרתם ליצור "דקירה" בלתי מזיקה לרגלי היונים כאשר אלו מבקשות לנחות על המשטח, ולמנוע מהן לעשות זאת.

ישנם שני סוגי דוקרנים נגד יונים מומלצים בשוק – נירוסטה ופלסטיק, כאשר הראשון נחשב יקר יותר אך עמיד ואינו מתחמם בשמש. הדוקרנים מגיעים בפסים דקים למעקים ואדני חלונות, או במשטחים רחבים שנועדו לכסות שטחים גדולים כמו מרפסות שמש או גגות.

 

רשתות

הרשתות הן פתרון עבור אלו הסובלים מהופעת יונים באזור מסתורי הכביסה והמזגנים החיצוניים. הופעת לשלשת סמוך לפתחי אוורור ומיזוג יכולה להיות סכנה של ממש, ולכן אם אכן להקת יונים מצאה מפלט באזורים אלה, התקנת רשת תהיה פתרון מצוין ויעיל.

חשוב לציין שבשל העובדה שהתקנת רשת יונים כרוכה בעבודה בגובה, אין לבצע עבודה מורכבת כזו מבלי לזמן איש מקצוע המוסמך לבצע אותה בעזרת ציוד מתאים. הרשתות הנפוצות בשוק הן הרשת השקופה והאסתטית ורשת הפוליאתילן, שנחשבת עמידה יותר משמעותית.

 

דחלילים – בטעם של פעם

אם תרצו לשמור חסד נעורים לאמצעים הוותיקים ביותר, דעו שגם הם עשויים לעשות את העבודה. פסלים של עופות דורסים כמו עיט או עורב, אותם היונים עשויות לסווג כ"אויבים", ועם הזמן יבינו שהטריטוריה הזו תפוסה וימשיכו הלאה לאזור הקינון הבא. ייתכן וזה יהיה הפתרון הנכון ביותר להרחקת יונים בכפר יונה.

 

סקר שוק- חשוב ביותר

בטרם תקבעו מי איש המקצוע שבחרתם לצורך הרחקת יונים בכפר יונה, חשוב לבצע סקר שוק מעמיק. אל תקלו ראש במלאכת הרחקת היונים, שכן ישנם רבים המציגים עצמם כמקצוענים בתחום, אך ייתכן והעבודה לא תהיה מיטבית. חפשו חברות מומלצות ובעלות ניסיון, על מנת להיפטר מהיונים אחת ולתמיד.

למידע נוסף ולהזמנת הרחקת יונים בכפר יונה מחברה מקצועית, אמינה ומומלצת – צרו איתנו קשר עוד היום באמצעות האתר או בטלפון.
תוכן עניינים