הרחקת יונים במודיעין-מכבים-רעות

בין תל אביב לבין ירושלים, ממוקמת לה מודיעין-מכבים-רעות, העיר שנולדה כתוצאה מאיחוד של שלושת הרשויות הללו. למרות המצב הסוציואקונומי הטוב ממנו נהנים כמאה אלף תושבים המתגוררים בעיר, מטרד היונים, שמכה בכל הערים השונות ברחבי הארץ בצורה כזו או אחרת, מפריע גם לשגרה שלהם. הנה מה שצריך לדעת על הרחקת יונים במודיעין-מכבים-רעות.

מה מאפיין הרחקת יונים במודיעין-מכבים-רעות?

יונים הן מהמטרדים הנפוצים ביותר לאיכות החיים בישראל. שלא כמו מטרדים אחרים או בעלי חיים אחרים שמפריעים לשגרה שלנו, ניתן למצוא יונים שמפריעות לשגרת החיים שלנו בכל מקום בישראל. הרחקת יונים הפכה לתחום מבוקש עקב השכיחות הגבוהה של היונים.

ההרחקה מתבצעת לפי מאפיינים אזוריים. הרחקת יונים בכפר למשל, תהיה שונה מהרחקה של יונים בעיר עם בניינים גבוהים. במודיעין-מכבים-רעות, משתמשים בכל סוגי ההרחקה השונים, מכיוון שמדובר על עיר עם בנייני מגורים, אך גם עם בתים צמודי קרקע נמוכים.

 

הנזק של היונים לתושבי הסביבה

את הנזק שהיונים מסיבות לתושבים במודיעין-מכבים-רעות ניתן למנות בצורה הבאה:

  1. נזק לרכוש – בבנייני מגורים גבוהים, יונים מגיעות אל מרפסות ואל מסתורי כביסה. במקומות הללו היונה יכולה לגרום לנזק לרכוש, כמו רהיטים או פריטים שונים שנמצאים במפרסת ובגדים שתלויים במסתור הכביסה.
  2. זיהומים ומחלות – בעלי חיים מסוימים נושאים איתם חיידקים ווירוסים שונים. במגע עם האדם, הם יכולים להדביק אותו במחלות או בזיהומים שונים עם אותם חיידקים או וירוסים. יונה נחשבת לחיה בעלת כושר הדבקה גבוה.
  3. לכלוך – באמצעות הטלת צואה, היונה מלכלכת סביבה נקייה, מה שיכול לגזול מאיתנו זמן וכסף לצרכי ניקיון.
  4. הפרעה לזמני השינה – נזק משמעותי שנגרם בעקבות היונים בא לידי ביטוי בהפרעה בשעות השינה, על ידי ניקור והשמעת רעשים על עדן החלון בבקרים.

 

אמצעים יעילים להרחקת היונים במודיעין-מכבים-רעות

הרחקת יונים במודיעין-מכבים-רעות מתבצעת עם אמצעים שונים. האמצעים הללו הם אמצעים שבשימושם של אנשי מקצוע, שמיומנים בהרחקה של יונים בסיטואציות שונות. בין היתר ניתן למנות אמצעים טכנולוגיים, שמרחיקים את היונים באמצעות פיתוחים שונים בתחום או אמצעים להרחקת יונים שמונעים באופן פיזי גישה מהיונה אל מקומות ספציפיים.

 

פס חשמלי

במקום כמו מודיעין-מכבים-רעות, פס חשמלי הוא פתרון מצוין להרחקת היונים מהגגות. מדובר בפס שאינו מסב נזק קריטי ליונה, אלא רק גורם לא לתחושת כאב מסוימת באמצעות הולכת זרם חשמלי במתח נמוך. היונה קולטת שמדובר בדבר מסוכן מבחינתה ומתעופפת לה. המקום בו אירע לה הכאב נצרב בזיכרון שלה, והיא מבינה שלא כדאי לחזור לשם. ניתן לפרוס את הפסים הללו על גגות מפעלים או גגות של בנייני מגורים.

 

רשת נגד יונים

הפתרון היעיל ביותר ככל הנראה למסתורי הכביסה המוצלים, שמושכים אליהם יונים רבות, היא רשת נגד יונים. הרשת הזאת תוחמת למעשה את מסתור הכביסה ולא מאפשרת ליונה להתקרב אליו. ברגע שהיונה מתקרבת אל המסתור, היא נתקלת ברשת ולא יכולה לעבור דרכה.

 

הרחקת יונים באמצעות לייזר

לא מדובר בפתרון מעולם המדע הבדיוני, אלא בפתרון מעשי שמשמש כבר אנשים רבים להרחקת מטרד היונים. מערכת הלייזר עובדת בצורה הבאה: היא מזהה יונה שמגיעה אל גג מסוים ושולחת קרן לייזר לנקודה בה התמקמה היונה. היונה נרתעת מהקרן ובורחת אל מקום אחר. הרחקת יונים במודיעין-מכבים-רעות יכולה להיות יעילה אם משתמשים במערכת הזאתי, שמתאימה מאוד לשטחים עירוניים מודרניים.

 

דוקרנים נגד יונים

הרחקת יונים במודיעין-מכבים-רעות לא צריכה להתבצע רק עם אמצעים מתקדמים, אלא גם עם אמצעים הרבה יותר פשוטים עם יעילות מוכחת ומפתיעה. דוקרנים נגד יונים הם דוקרני ברזל שמונעים גישה מהיונה למקומות נקודתיים, כמו עדן החלון או מעקה מסוים שנמצא במפרסת שלכם. האמצעי הזה נחשב לזול ולכזה שניתן להציב בבית באופן אישי וללא סיוע מיוחד מאיש מקצוע.

 

מערכות אולטרסוניות

עוד אמצעי טכנולוגי שיכול לסייע בהרחקת יונים במודיעין-מכבים-רעות הוא אמצעי שמבוסס דווקא על חוש השמיעה. מערכות אולטרסוניות מסוגלות להפיק צליל בתדר גבוה מאוד. בני האדם לא מסוגלים לשמוע את התדר הזה, כך שהצליל יכול להיות מופק לזמן ממושך מבלי שנבחין בכך, אך היונה מנגד לא יכולה לסבול את אותו הצליל. השמעת הצליל תניס אותה באופן כמעט מידי, והיונה לא תשוב לסביבה של מקור הצליל.

למידע נוסף ולהזמנת הרחקת יונים במודיעין-מכבים-רעות מחברה מקצועית, אמינה ומומלצת – צרו איתנו קשר עוד היום באמצעות האתר או בטלפון.
תוכן עניינים