הרחקת יונים בזכרון יעקב

יונים הן ציפורים שיכולות לגרום לנזק לא מבוטל, למרות הדימוי החיובי שהן זוכות לו לעתים. במצב בו יש פלישה של יונים לבית שלכם, חשוב לבצע הרחקת יונים יעילה, שתבטיח שהבית שלכם יפסיק להיפגע כתוצאה מנזקי היונים. איך בדיוק עושים הרחקת יונים, ומה חשוב לדעת על הרחקת יונים בזיכרון יעקב? ריכזנו עבורכם את כל מה שחשוב לדעת.

הרחקת יונים בזיכרון יעקב – מה שחשוב לדעת

קשה לחשוב על בעל חיים עם הפרש גדול יותר בין הדימוי שלו בתרבות לבין ההשפעה שלו בפועל מהיונה. יונים נחשבות לא פעם כחיות שמסמלות דברים חיוביים – הדימוי הראשון של רובנו הוא יונת השלום הצחורה עם עלה הזית.

חרף הדימוי הזה, בפועל מה שיונים מביאות איתן הוא הרבה פחות שלום ושלווה והרבה יותר רעש, לכלוך ואפילו מחלות. בשביל להבין מדוע הרחקת יונים היא חשובה כל כך, חשוב קודם כל להבין מה הנזקים שהיונים מסוגלות לגרום.

 

לאילו נזקים יכולות לגרום יונים?

נוכחות של יונים בסביבה ביתית יכולה לגרום לכמה וכמה נזקים עיקריים: לכלוך, נזק, רעש ומחלות. כל אחד מהם הוא מטריד ומסוכן בפני עצמו, ולכן חשוב להתעכב על הנזקים האלה כשמדברים על הרחקת יונים בזכרון יעקב:

  • לכלוך הוא כנראה הנזק הברור ביותר, והוא נגרם בעיקר כתוצאה מלשלשת אך גם כתוצאה מנוצות, בכל מקום אליו יונים מגיעות ומקננות. כשיש נוכחות קבועה של יונים בבית, נסבול תוך זמן קצר מנוכחות של לשלשת, שפוגעת בבית הן מבחינה אסתטית והן מבחינת ריח ותחושה כללית.
  • נזקים לרכוש – יונים גורמות נזק לרכוש, בדגש על ריהוט גינה או מרפסת ועל בגדים שנתלים במסתור כביסה. אם היונים מקוננות בגינה או במרפסת, הן יכסו תוך זמן קצר את הריהוט שלנו בלשלשת ואף ינקרו את הריהוט, כך שיכול להיגרם נזק בלתי הפיך. יונים במסתור כביסה יכולות לגרום לנזק משמעותי עוד יותר, כשהן הורסות בגדים שנתלים לייבוש.
  • רעש הוא נזק שקצת קשה להבין עד כמה הוא משמעותי לפני שסובלים ממנו באופן קבוע. יונים עושות הרבה רעש, בווליום גבוה, ולא פעם גם בשעות-לא-שעות. קינון של יונים בבית יפגע באופן ישיר באיכות החיים בו, לא רק בגלל הלכלוך אלא גם ואולי בעיקר בגלל הרעש שפוגע בשינה.
  • מחלות הן כנראה הפגיעה הנדירה ביותר אך גם המסוכנת ביותר של יונים. יונים בפני עצמן הן לא חיה שמדביקה בני אדם במחלות שלה, אבל הן בהחלט יכולות להעביר מחלות מחרקים ומזיקים אחרים לבני אדם. בבתים עם ילדים קטנים, קשישים או אנשים מוחלשי חיסון – זוהי סכנה של ממש.

 

שיטות הרחקת יונים שונות וכיצד הן עובדות

הרחקת יונים בזכרון יעקב יכולה להתבצע עם כמה וכמה אמצעים שונים, וכדאי להכיר את האפשרויות השונות בתחום:

  • רשת: רשתות הן הפתרון הפשוט ביותר להרחקת יונים, בעיקר במסתורי כביסה ומרחבים תחומים אחרים. אם יש באזור שבו אתם גרים בעיה של יונים, מומלץ להקדים תרופה למכה ולהתקין רשת יונים שחוסמת בפני היונים את הגישה למסתור הכביסה. כך ניתן למנוע נזק עוד לפני שהוא מתרחש.
  • דוקרנים: אם יש לכם בעיה קבועה של יונים על גג הבית, על אדן החלון או במרפסות, בהחלט ניתן להתקין דוקרנים שמופנים כלפי חוץ ומונעים מהיונים גישה למקום בו הן מורגלות לנחות. הדוקרנים לא יוצרים נזק קטלני ליונים אלא גורמים לחוסר נוחות והברחה שלהן.
  • פס רטט חשמלי: פס רטט חשמלי מזכיר דוקרנים ברמת הרעיון, שכן גם הוא יוצר עבור היונים מטרד שמבריח אותן מהמקום בו הפס מותקן. פס הרטט הוא יעיל יותר במידה מסוימת משום שההשפעה שלו היא מתמשכת יותר, וגם כשהוא לא מופעל סביר שיונים יתרחקו מהמקום בו הוא מותקן, שכן מדובר בציפור עם זיכרון טוב מאוד, באופן יחסי.
  • לייזר: אם רוצים להרחיק יונים בצורה יעילה תוך פגיעה מינימלית באסתטיקה של המרחב, מערכת לייזר להרחקת יונים היא פתרון לא רע. מערכת שכזו "יורה" קרן לייזר בכל פעם שהיא מזהה יונה במרחב. קרן הלייזר הזאת לא פוגעת בצורה משמעותית ביונה אלא בעיקר מבהילה אותה – וכך ניתן ליצור פתרון שמרחיק יונים ממרחב גדול יחסית תוך תפיסה מינימלית של מרחב.

 

החזירו את הבית שלכם למצב תקין עם הרחקת יונים יעילה

הרחקת יונים בזכרון יעקב צריכה ויכולה להתבצע בצורה יעילה, עם אמצעים מתקדמים שמבטיחים איכות חיים בבית ללא יונים. בשביל לוודא שאתם מבצעים את התהליך בצורה היעילה והבטוחה ביותר, מומלץ לפנות למומחים בתחום, שידעו להתאים לכם את שיטת ההרחקה היעילה ביותר ולבצע את ההתקנה מקצה לקצה.

למידע נוסף ולהזמנת הרחקת יונים בזכרון יעקב מחברה מקצועית, אמינה ומומלצת – צרו איתנו קשר עוד היום באמצעות האתר או בטלפון.
תוכן עניינים