הרחקת יונים בקרית אונו

בכל מקום שבו מתגוררים בני אדם, מוצאים גם את היונים. למרות שאנחנו מקשרים את היונה לא פעם עם שלום ועם דימויים חיוביים אחרים, בפועל יונים יכולות לגרום לנזק לא קטן כשהן מגיעות לבתים שלנו. אם אתם גרים בקרית אונו וסובלים מבעיית יונים בבית שלכם, חשוב להכיר אפשרויות שונות של הרחקת יונים בקרית אונו. איך מבצעים את הרחקת היונים, מדוע זה חשוב ולמי צריך לפנות? כל ההסברים לפניכם.

קצת על הנזקים שיונים יכולות לגרום

היונה היא ציפור שמתיישבת בעיקר בסביבה אנושית, ו"נהנית" מהמזון והמרחבים הסגורים שבני האדם יוצרים סביבם. למרות שקל מאוד לחשוב על היונה כעל חיה אצילית המביאה את ענף עץ הזית, המציאות היא לרוב קצת יותר עגומה מהדימוי הזה, שכן עיקר מה שהיונה מביאה איתה הוא לכלוך ומחלות. הרחקת יונים בקרית אונו היא חשובה כל כך משום שיונים יכולות לגרום למגוון רחב של בעיות, לרבות:

  • לכלוך: בעיקר נוצות ולשלשת שיכולים להפוך כל גינה למרחב מאוד לא נעים תוך זמן קצר, ולפגוע בצורה כמעט בלתי הפיכה בגגות ובמרפסות בהם היונים מתיישבות.
  • מחלות: יונה היא חיה שמעבירה מחלות רבות, אפילו כאלה שלא משפיעות עליה כלל אלא שנדבקות אליה מתולעים וחרקים. כך, נוכחות של יונים במרחב ביתי יכולה להיות מסוכנת ממש, בעיקר אם יש ילדים, קשישים או מוחלשי חיסון בבית.
  • נזק לרכוש: כאשר יונה מתיישבת באופן קבוע במקום כמו מסתור כביסה, מרפסת או גינה, היא תגרום תוך זמן קצר ללא מעט נזק לרכוש. ריהוט גינה ובגדים במסתור כביסה יהיו בדרך כלל הקורבנות הראשונים של היונים – וחשוב להרחיק אותן לפני שנגרם נזק כזה.
  • רעש: יונים יוצרות לא מעט רעש, בעיקר בשעות הלילה המאוחרות או שעות הבוקר המוקדמות. רעש כזה יכול לפגוע מאוד בשינה שלכם, ומצדיק בפני עצמו הרחקה של גורם הרעש.

 

אמצעים להרחקת יונים שחשוב להכיר

הרחקת יונים בקרית אונו יכולה להתבצע במגוון רחב של שיטות ובאמצעות כמה אמצעים שונים. נכיר קצת יותר את האמצעים הללו:

  • דוקרנים: דוקרנים להרחקת יונים הם האמצעי הוותיק ביותר ואחד היעילים ביותר להרחקת יונים. דוקרנים מותקנים בדרך כלל על גגות, אדני חלונות ומרפסות, ויוצרים מחסום פיזי שהיונה לא יכולה להתגבר עליו בכוחות עצמה. הדוקרנים אינם מסוכנים ליונים לרוב (יכולים לגרום לתלישה של נוצות לכל היותר), אלא יוצרים בעיקר מטרד עבורן, מה שגורם להן לחפש מקום אחר לקינון. הרחקת אונים בקרית אונו תתבצע לא פעם באמצעות דוקרנים – בפני עצמם או בשילוב של אמצעי נוסף.
  • רשת: רשתות להרחקת יונים מותקנות בעיקר במסתורי כביסה, אך ניתן להתקין אותם גם במרחבים סגורים נוספים אליהם יונים מנסות להיכנס. הרשת עובדת בצורה פשוטה מאוד, ומונעת כניסה של היונה לאותו מרחב – אך חשוב להשתמש ברשת תקנית וחזקה שהיונים לא יצליחו לקרוע בכוחות עצמן.
  • פס רטט חשמלי: פס רטט חשמלי הוא אמצעי יחסית מתקדם אך גם פשוט מאוד להרחקת יונים יעילה. פס הרטט מכאיב ליונים, אך לא יוצר שום נזק משמעותי או בלתי הפיך. התוצאה של זה היא הרחקה יעילה של היונה, שזוכרת את הכאב שהיא הרגישה ותתרחק באופן קבוע מהמקום בו היא הרגישה אותו.
  • מכשיר על קולי: ישנה אפשרות להתקין מערכת על-קולית שיוצרת צליל גבוה שמפריע ליונים ומרחיק אותן. מדובר בפתרון יעיל למדי, אך גם כזה שלא מתאים לכל צורך של הרחקת יונים בקרית אונו. הסיבה לכך היא שהוא יכול גם ליצור מטרד עבור בני אדם שמתגוררים במקום, ולכן הוא מתאים לשימוש בעיקר בבתים גדולים או במרחבים עם תקרה גבוהה, בהם המטרד יהיה מינימלי.

 

הרחקת יונים בקרית אונו צריך לבצע עם מקצוענים בתחום

אם אתם צריכים לבצע הרחקת יונים בקרית אונו, חשוב לבצע את התהליך בצורה מקצועית. לשם כך לא מספיק לקנות את הציוד המתאים, אלא לא פחות מכך לוודא שההתקנה של הציוד הזה מתבצעת ללא דופי. את זה עושים אך ורק עם אנשי מקצוע בתחום – אליהם כדאי לפנות כאשר ישנו צורך בהרחקת יונים.

 

הרחקת יונים יעילה שומרת על הבית ועל איכות החיים בו

הרחקת יונים היא השקעה נדרשת, לא רק בשביל לשמור על המראה של הבית והניקיון שלו, אלא פשוט כדי לשמר את איכות החיים בו. בית שסובל מיונים הוא בית רועש, מלוכלך ואפילו כזה שניתן להידבק בו במחלות שונות – והרחקת יונים יעילה מונעת את כל המצבים האלה בקלות.

למידע נוסף ולהזמנת הרחקת יונים בקרית אונו מחברה מקצועית, אמינה ומומלצת – צרו איתנו קשר עוד היום באמצעות האתר או בטלפון.
תוכן עניינים