הרחקת יונים בראש העין

סובלים מיונים? הן יכולות להפריע לנו בשגרה שלנו הרבה יותר ממה שנהוג לחשוב. לא מדובר על יונה שיכולה להטיל עלינו צואה במהלך הליכה במרחב הציבורי, אלא על יונים שמתעופפות בסמוך לבית שלנו, נכנסות אל מסתור הכביסה, מקננות על עדן החלון ונחות במרפסת שלנו. הרחקת יונים בראש העין אפשרית, אם משתמשים באמצעים השונים ובאנשי המקצוע המתאימים למיגור התופעה אחת ולתמיד.

אילו אמצעים נפוצים להרחקת יונים בראש העין?

בין אם אתם מבצעים הרחקת יונים בראש העין או בכל מקום אחר, הרחקת יונים כוללת כמה אמצעים שמהווים את הציוד הרלוונטי למלחמה במטרד העירוני הוותיק:

בין אם שמתם לב לכך ובין אם לא, חלק מהאמצעים הללו הם אמצעים טכנולוגיים, כמו הפסים החשמליים והסולאריים, כאשר חלק מהאמצעים הללו הם פשוט מכשולים פיזיים, כמו רשתות נגד יונים. אז במה מהם כדאי להשתמש? ההמלצה הטובה ביותר תהיה לשלב בין האמצעים הללו בהתאם למקרה האישי ממנו אתם סובלים, כאשר לכל אמצעי יש את היתרונות השונים שלו.

 

שימו לב להתקנה עם איש מקצוע

חשוב לציין שחלק מהמערכות הטכנולוגיות שאמורות לבצע הרחקת יונים בראש העין, הן מערכות שצריך לחבר לחשמל. לא מדובר בהכרח על חיבורים פשוטים, כמו של המטען לטלפון שלכם אל שקע בבית. לכן, ההתקנה של המערכות הללו יכולה להיות מסוכנת. חשוב לשים לב שמתקינים מערכות כאלו, שאמורות לעבוד באופן בטוח לאחר התקנה מקצועית, עם אנשי המקצוע המתאימים, שידעו גם איפה למקם את המערכות הללו בצורה אפקטיבית נגד היונים.

 

אז למה שתרצו להרחיק יונים בראש העין?

יונים מתוארות בסיפורי הילדים או בסיפורי המסורת של העם שלנו כחיה אצילית בצבע לבן, שמסמלת את השלום. למרות זאת, בעידן המודרני, בו בני האדם עוברים להתגורר יותר ויותר באזורים עירוניים, היונה מטרידה את האדם במספר דרכים שונות, בגינן תרצו להרחיק יונים:

  • הפצה של זיהומים, מחלות, נגיפים וחיידקים
  • הסבת נזק לרכוש
  • התרבות במרפסות, מסתורי כביסה ובעדן החלון
  • יצירת רעש
  • השארת לכלוך

 

פסים סולאריים וחשמלים

אחת השיטות הנפוצות להרחקת יונים בראש העין ובכלל בשנים האחרונות היא באמצעות זרמים חשמליים, דרך מערכות חשמליות או סולאריות. למערכות הללו יש כמה יתרונות מובהקים:

  • יעילות גבוהה
  • נזק מינימלי שמוסב ליונה ולא פוגע בה
  • התאמה לגגות של בנייני מגורים

המערכות הללו עובדות בצורה פשוטה, בין אם מדובר על מערכות החשמל, בהן זורם חשמל במתח נמוך שפוגע ביונה ומרחיק אותה ובין אם מדובר על מערכות סולאריות, בהן מוסבת אנרגיית השמש לחשמל.

 

רשתות במסתור הכביסה

הרחקת יונים בראש העין היא הרחקת יונים בסביבה עירונית בסופו של דבר. אחד המקומות הנפוצים ביותר אליו נמשכות היונים בסביבה העירונית הוא מסתור הכביסה. מדובר על מקום מוסתר, מוצל ומוגן, כך שצרכים שונים של יונה מסופקים בו. התקנת רשת מחוץ למסתור תמנע באופן מוחלט את היכולת של היונה להיכנס אל המסתור.

 

הרחקה באמצעות לייזר

ההתפתחות הטכנולוגית מאפשרת לנו להשתמש במערכות שונות ומתקדמות להרחקת היונים, מבלי להסב להן אפילו נזק קטן. הלייזר שמרחיק את היונים הוא לא לייזר שפוגע באובייקטים, כמו בסרטים, אלא לייזר שפשוט יוצר התרעה אצל היונה. כאשר היא נוחתת על גג למשל, נשלחת אליה קרן לייזר שמבהילה אותה ומניסה אותה מהגג.

 

צלילים שמרחיקים יונים

עוד מערכת טכנולוגית שיכולה לבצע הרחקת יונים בצורה יעילה מאוד היא מערכת אולטרסונית, שמרחיקה את היונים באמצעות הפקת צלילים שונים. הצלילים הללו מושמעים בתדרים שהאדם אינו מסוגל לשמוע, אך היונים ועוד איך מסוגלות לשמוע. הצליל הזה יוצר תחושה שלילית אצל היונה ומרחיק אותה מהמקור של הרעש.

 

הרחקת יונים בראש העין עם דוקרנים נגד יונים

דוקרנים נגד יונים הם אומנם אמצעי פשוט מאוד להרחקת יונים, בניגוד למערכות הלייזר או למערכות האולטרסוניות, אך דווקא העיצוב הפשוט שלהם הוא זה שהופך אותם ליעילים. הדוקרנים מגיעים בגדלים שונים, כך שניתן למקם אותם על עדני חלון שונים למשל. הדוקרנים הללו לא מסבים נזק חמור ליונה כלל, אלא רק מונעים ממנה לנחות על עדן החלון. אם היונה תנסה לנחות בכל זאת, היא תרגיש בדקירה קטנה וישר תתעופף אל מקום אחר.

למידע נוסף ולהזמנת הרחקת יונים בראש העין מחברה מקצועית, אמינה ומומלצת – צרו איתנו קשר עוד היום באמצעות האתר או בטלפון.
תוכן עניינים